Lite smått och gott från tjuvlyssnat.se

Biblioteket, Umeå

Tre tjejer ~15 kommer in på biblioteket. De har med sig en filmaffisch från Sandor slash Ida och en av tjejerna försöker hitta boken med hjälp av en dator.
Tjej 1: Hur stavar man "slash"?
Ingen av tjejerna vet.
Tjej 1: Jamen, vad heter författaren då?
De båda kompisarna rycker på axlarna.
Tjej 1: Jamen, gud! Kolla affischen!
Tjej 2 rullar ut affischen och tittar noga på den.
Tjej 2 (på knackig engelska): Sandrew Metronome!



Skolbibliotek, Linköping

Två killar ~14 går in i biblioteket och försöker få en ledig dator. De går fram till en och loggar in. Snart blir de förvånade.
Kille 1: Shit asså, det finns inget Internet på den här datorn!
Kille 2: Fan, vi måste ladda ner Internet för att det ska funka då.



KappAhl, Triangelns köpcentrum, Malmö

Två flickor ~12 går runt i butiken.
Flicka 1: Öööhhh, vi är på KappAhl...
Flicka 2 (med panik i blicken): Shit, är vi? Fort in på H&M innan nån ser oss!



Gröna linjen mellan T-centalen och Slussen

En kille ~30 står i tunnelbanan och pratar i mobiltelefon med "gullig" röst.
Killen: Får jag nafsa dig i örsnibbarna? Varför inte? Slicka dig på kinden då? Och pussa dig på munnen. Tuttarna.
Efter en stunds småtjafsigt gullande höjer han plötsligt rösten.
Killen: Vadå? Säg inte att du har slängt korven? Alltså om du har slängt korven vet jag inte vad jag gör! Men har du slängt korven? Har du gjort det? Vadå stank i hela kylen? Det gorde den inte alls! Alltså, du ska aldrig röra min mat! Var har du slängt den? Vilken soptunna? Ja, men vilken? Men då får du plocka upp den därifrån. Nej, det ska du göra. Jag tänker INTE göra det, du ska göra det NU.



Ockelbo, ICA

Kille ~18 går till kassan med ett kondomkort för att ta ut i automaten utanför.
Kassörska ~50: Jag måste få be om att få se leg.
Kille (viskande, nervöst): Öh, va?
Kassörska: Jaa, legitimation!
Killen börjar famla efter sin plånbok.
Kassörskan (högt): JAHAAAA, DET ÄR SÅNA! JAG SOM TRODDE DET VAR CIGARETTER!
Kassörskan rodnar plötsligt kraftigt. Killen ännu mer.


Hemköp, Linköping

En lite äldre, kvinnlig demonstratör står och delar ut gratis brödbitar med Kalles färskost på. Ett par ~25 kommer fram och tar varsin bit.
Kvinnan: Ja, varsågod och smaka! Det är det nyttigaste brödet på marknaden just nu, med nedmalda frön så att barnen ska tycka bättre om det. De tycker ju inte om när det är stora bitar i brödet.
Killen: Ja, vad tycker du? Jag tycker att det var gott.
Tjejen: Jo, det var det, men jag äter ju inte bröd.
Killen: Nej, och jag köper inte mat.
Paret går därifrån.


5ans buss, Uppsala

En tant ~70 kliver på bussen. Hon spanar in människorna runtomkring, går fram till ett litet barn ~7 och pekar samtidigt på en punkare ~18.
Tanten (halvskriker): Passa dig lilla flicka, om du inte borstar tänderna så äter han upp dig!




Kommentarer
Postat av: malin

haha jag bevakar tjuvlyssnat.se via bloggkoll så jag har redan läst dom där för lääänge sen =P

2008-04-17 @ 22:44:10
URL: http://malinsandgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0