5 December

Hihi nu är jag i bakartagen. finfina lussekatter är det meningen att det ska bli. degen jäser just nu men jag tycker inte den har blivit så mycket större än.panik. Jag är kass på att baka så vi får se hur detta slutar.

Har i alal fall jobbat i dag och såklart så fattades det två i morse och det funkar ju inte. som tur var fick dom tag på två stycken till slut.
efter jobbet gick jag till moster och klippte luggen på henne, fikade och snackade lite skit. blev förresten ingen simmning med syrran. hon kände sej sjuk eller nåt. vekling.
Jag hade ju tänkt handla lite grejer så jag kunde baka. såklart kom jag på på vägen till moster att jag glömt väskan hemma med pengarna i. pucko jag är. Men eftersom min moster har det mesta i sina skåp fick jag jäst, russin och hjortronsalt. och som tack för klippningen fick jag pengar så jag kunde köpa saffran och glögg. Hon är ju underbar.får nog springa dit med några lussekatter i morn höhö. om dom blir bra vill säga.
fick skjuts hem av lasse och satte direkt igång med baket. julmusik har jag på högsta volymen också såklart. får nästan lite julstämmning.

nu ska jag kolla degen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0