5 Februari

Jaha då är man uppe och på "alerten" var riktigt skoj att jobba natt faktiskt. Jag och U-B hade trevligt.
Mamma ringde precis förut och (väckte mej) sa att hon hade fått jobb som enhetschef..kommer inte ihåg om det var ett sjukhus eller vad det var. Så kul! Passar mamma perfekt. Hon kommer hit med semlor sen.

I går eftermiddag var mamma och moster Neta här och fikade och då sa Neta en del roliga saker. Två roliga kommentarer om religion kan man säga haha.

Den första kläckte min kusin som är 9 år. Dom hade pratat om Gud och Jesus i skolan och min kusin pratade med sin mamma om det.

Sofi: Mamma finns Gud överallt?
Monika: Ja gud finns överallt
Sofi: Jesus också?
Monika: Ja Jesus också
Sofi: Men mamma om Jesus nu står här utanför då kanske jag kan gå ut och fråga om han vill ha en banan?

Haha så jävla gulligt sagt. Och den andra roliga kommentaren kommer från moster Neta själv när hon var liten och kom hem till sin mamma efter avslutningen i söndagsskolan tror jag det var.

Neta: Mojjan Mojjan! Vi har fått gottepåse också pratade vi om Jesus och han var på semester och red på en kanel i öknen!

hahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0