Pannkaka

Jag man kan lungt säga att det blev pannkaka av hela plättstekningen.
Allt bara fastnade och geggade ihop sej och då hade jag ändå smör i både pannan och i smeten(!) så jag slängde skiten åt helvete och stekte vanliga pannkakor istället som inte blev mycket bättre dom. Var arg som ett åskmoln när håkan kom hem glad i hågen.Hade ju till och med tvingat hem honom tidigare så han skulle få nygräddade plättar. fan! Funderar på att tvinga iväg honom och köpa tio kilo marsipangodisar till mig som jag kan proppa i mig framför bygglov, mitt enda ljus i tunneln denna kväll.


 

Kommentarer
Postat av: august

Hejsan gumman!

Hade du fått ett gjutjärns plättlagg? I så fall måste det smörjas in med olja minst ett dygn innan du börjar steka... vad synd att det inte blev bra=(.

Puss!

2009-01-13 @ 18:53:35
URL: http://enligtaugust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0