Charmkurs?

Hej hopp!
Läkarbesöket gick jättebra från Vides sida. Trots att vi fick väcka honom sken han som en sol och låg så fint och kikade hela tiden. De kvinnliga undersköterskorna var mycket imponerade. Han flörtade in sig rejält med andra ord. Men överläkaren var ju helt väck i huvudet. Han presenterade sig inte och tog inte i hand. Mumlade i skägget och försvann efter undersökningen fortare än man hann säga kafferast. Vad fan! Det är tur att jag är så väluppfostrad annars hade jag sprungit efter och frågat vad fan det var frågan om. Var det bara två njurar som låg framför honom på undersökningsbritsen eller var det ett litet barn med sina oroliga föräldrar? Ingen verkade prata svenska heller. Jag har verkligen ingenting emot invandrare men jobbar man inom vården ska man väl för fan kunna prata svenska eller är det för mycket begärt? När läkaren var borta försökte jag prata med den kvinnliga underläkaren men det var för att fatta mig kort som att prata med en vägg. Vi vet med andra ord ingenting och får väl hoppas att det är någon som ringer eller tar kontakt med oss på något annat vis om det är något som är fel.
Nu ska sura jag parkera arslet ordentligt i soffan framför en film. Vi hörs senare!

Våran älskling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0