Recept

Ja ni kära läsare nu blir det bloggshock här. Kristin lägger ut ett recept! Händer inte varje dag det. Det är min nya favoritkladdkaka och receptet har jag fått från Sandra fast modifierat lite.

100g Marabou mörk choklad
100g smör
2 ägg
1½ dl råsocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 krm salt
Fyllning 100g marabou gräddnougat + några rutor av den mörka chokladen

Man kan variera chokladsorterna hur man vill. Experimentera vettja! Så här brukar i alla fall jag göra.

Sätt ugnen på 175 grader. Smält den mörka chokladen med smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i mjölet blandat med bakpulver, salt och chokladsmeten. Häll smeten i en form med avtagbar kant. Hacka choklad grovt och strö över kakan och in med den i nedre delen av ugnen och grädda 20 min. Ställ sedan kakan att svalna och låt den sedan stå minst två timmar(helst över natten) i kylen före servering.

Så här ser den ut när den är färdig


Det var två sådana här raringar jag hade med till jobbarkompisarna och dom var mycket nöjda.



Kommentarer
Postat av: Lotten

Gaaaah vad sugen jag blev på kladdkaka nu!!! Tror dock fasen inte att jag har alla ingridienser hemma annars hade jag gjort en på momangen! :-)

2010-10-13 @ 18:39:29
URL: http://jolozi.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Smarrigt de där såg ut! Och vilken fin bild på er de var i inlägget under.



Ja precis, min tanke också. En ordentlig jacka behövs!

2010-10-13 @ 22:05:26
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Åh spännande, de där kanske man måste testa nån gång :)

2010-10-16 @ 14:59:31
URL: http://fireflybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0