27 September

Morrn morrn!
Nu är vi uppe och igång jag och Vide. Tänkte att jag skulle försöka uppdatera er om helgen nu. Får väl börja från början helt enkelt.
 Jag tänkte skriva lite om dryga stockholmare. Ett ämne som numera ligger mig varmt om hjärtat. Ni har säkert hört uttrycket många gånger och dessvärre så måste jag erkänna att det stämmer. Vi var ju ute i fredags jag och mina vänner och det var ju verkligen en udda upplevelse. För det första gick vi inte ut fören vid 01.00(!) Det är ungefär då man i Lidköping börjar tänka på refrängen. Vi gick till Berns och där stod alla bara och försökte se balla ut. Ingen dansade. Jag frågade Lucy varför och fick svaret att klockan är inte så mycket än (wtf!) Var inne på toaletten och försökte småprata med några tjejer men möttes av snorkiga uppsyner. Skulle nog aldrig hända på Stadt där själva grejen är att gå på toaletten och slänga lite käft(i allafall tycker jag det). Jag kan fortsätta i evigheter. Vi träffade ”kompisar” till Lucy och jag är ju som jag är och ska snacka och skämta men det verkade ju inte gå hem. Jag tror inte ens de här personerna kan stava till ordet humor. Det var backslicks, dunvästar och läsglasögonen uppe i pannan. Jag fick lära mig att här blir man bara ”vän” med sådan man kan utnyttja. Visst det var jättekul att testa på att gå före en hel kö och komma in på inneställen men det känns så jävla falskt och så jävla kul är det inte där inne. Stelt och drygt är bara förnamnet (eller så blir det roligare framåt fyra vad vet jag, jag gick hem och la mig)
Det kanske bara är jag som är bonnig och totalt out of place men hellre en finne i röven en än pinne i röven.

Hittade det här passande vykortet i gamla stan dagen efter.

Ungefär så här roligt är det.
Jag ska aldrig mer klaga på nattlivet i Lidköping för här kan i alla fall folk släppa loss också slipper man oroa sig för att bli nerslagen om man råkar stå på vänster sida i (den enda) rulltrappan...
Inser nu också att jag har dragit alla stockholmare över en kant. Det finns säkert undantag men dom hade jag inte nöjet att få träffa.


Kommentarer
Postat av: marie

Hehe. ungefär som när vi va där och jag störde mig på att alla mammor va pinnsmala. alla nyförlösta gick i träningskläder. Why? Vill man inte mysa med sin bebis istället? Ytligt ytligt!!

2010-09-27 @ 12:10:46
URL: http://smakottar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0