så kan det gå när inte haspen är på

Pratade med min kära mor för en stund sedan och hon är på väg hit ner några dagar. Måste berätta en klockren sak som hände på hotellet i helgen. Vi satt i godan ro och tittade på tv på rummet och det knackar på dörren. Innan vi hann reagera öppndes dörren och det var städerskan som kom in och frågade på engelska om hon hade städat vårat rum. Vi såg antagligen ut som två fågelholkar och hon fattade då direkt galoppen att vi pratade svenska.
Städerskan: Jaha ni pratar svenska, då så. Jag bara undrar om jag har städat erat rum.
Mamma ska försöka förklara att det absolut inte är nödvändigt eftersom vi åker hem i morgon.
Mamma: ööööh no but vi go home tomåråw så its nåt nässäsäry öhhh..
Jag: Mamma hon pratar svenska...
Mamma: Ööööh
Städerskan: hihi
Jag: Moahahahahaha

Ja ni hajjar den städerskan hann knappt pipa iväg förren jag och mamma la oss dubbelvikta på golvet och skrattade så tårarna sprutade. Det som gjorde detta extra roligt var ju att städerskan var mörkhyad (här har vi inga fördomar) Det låter kanske inte så kul när man återberättar det så här i skrift men det var fruktansvärt skojjigt precis just då.

Mamma och jag


Kommentarer
Postat av: Cornelia

haha, ja sånt är så roligt! Älskar när andra gör bort sig, men hatar att göra det själv!:-)

2010-09-29 @ 19:07:43
URL: http://www.cornelias.se
Postat av: Tess

Hahahaha! Härligt! Tur att man kan skratta när man gör bort sig. Det har jag lärt mig med åren. Gör ju bort mig då och då så det skulle inte funka om jag bara blev generad varje gång :-)

2010-09-30 @ 13:15:23
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0