Sjuka tankar om tårtor

Hej på er!
Här sitter jag i soffan och slöar. Har grejat det sista med julkorten sedan jag kom hem från jobbet och har nu bara en enda adress kvar att snoka upp men det uppdraget har vi satt svärmor på höhö. Sedan har jag skrivit en lång inköpslista till Håkan i morgon. Jag fyller ju år på fredag och ska ha lite kalas på lördag och jag har ju fått för mig att jag ska baka en tårta från skratch. Bottnar och allt alltså. (Vad har jag gett mig in på?)
Den här förbaskade tårtan tar upp all min tid. Jag till och med drömmer om tårtan. Att den blev för liten så att jag åt upp den själv och därefter hittade jag fler bottnar i frysen med hack i alltså sådana där hack man gör i falukorven så att den inte ska böja sig när man steker den...
...
Ja ni hör ju hur sjukt det låter. Vi får hoppas för min egna psykiska hälsas kull att den här tårtjäveln bli perfekt. (och det kan väl inte bli annat än succé när den kommer innehålla 1 l grädde och ca 500g choklad?)

Ingen tårtbild utan något som är ännu bättre två suddiga favoritfilurer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0