Lyckad nattning och ett omåttligt sug

God kväll på er!
Här sitter jag själv i soffan och häckar. Håkan är ute i garaget och målar och Vide sover sedan ett tag tillbaka. Första kvällen på länge som han somnar direkt när jag lägger honom. Brukar försöka ha honom i säng vid åtta men det senaste har han legat och korvat, skrattat, kastat nappar, ropat mamma/pappa (så ska vi komma och ge honom en slängpuss i dörröppningen), stampat i väggen och grejat ibland ända till halv tio. Antar att det återgår till det normala när han är tillbaka på förskolan igen och får trötta ut sig ordentligt men just i dag har vi hoppat över middagsvilan och det har funkat bra. Någon gång vid halv fem bad han om tutte och nana men annars har han varit pigg och som sagt somnade  han som en stock direkt vid läggning. Gött.
Just nu är jag lite småhungrig och har i kväll haft ett otroligt sug efter matjesill(?) Whaaaat? Lite dålig tajming att få det lagom till affären stängt bara. Det får bli en sväng dit i morgon!
Medans jag letar upp något annat ätbart så får ni ha en fortsatt fin kväll så hörs vi i morgon!
 
Här har ni en bild på mig där jag matchar ingången till Ikea i Linköping (det är min allsångssjungande mor som tagit bilden och mums mums var tyvär inte närvarande) och som vanligt när mamma fotar så hamnar man långt bort...
 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Vi har egentligen tagit bort middagsluren på Tore. Känns som att ha han vaken till tio-elva på kvällen går inte ;) Och faktiskt har det gått bra .. förutom att han somnade igår och jag lät han sova, men det misstaget kommer jag inte göra om igen, haha!
Kram

2012-08-21 @ 10:14:45
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0