Hysteriska utbrott och hängande ögonlock

Go kväll!
Alltså det finns inga ord som kan beskriva hur trött jag är nu alltså. Den här veckan tar nog knäcken på mig höhö. Nä men jag jobbar bara långa dagar plus att jag håller på och ångar upp mig inför kalaset på lördag. Jag har fått stressfinnar över hela kroppen på grund av de där jävla tårtbottnarna som jag ska envisas med att baka. Gjorde en ny i går och trots omsorgsfulla petigheter som att vispa ägg och socker i långt över tio minuter, trä en snitsig liten "krage" på formen för att undvika överpysning av kakan och modifiering av bakpulvret efter att ha läst runt på massa bakbloggar så blev den om möjligt ännu sämre än den förra jag bakade. Helt skrynklig på ovansidan och lutar liksom innåt så den ser inte riktigt klok ut. Men av dessa två stackars tårtor kan jag i alla fall skrapa ihop tre bottnar till en tårtjävel. För att i framtiden kunna undvika fler utbrott á la matadoren i tjuren Ferdinand så får det bli till att köpa tårtbottnar (och därmed bastu).
En till anledning till att jag är så där lite extra trött i kväll är för att vi har varit i stan och tittat på när pappa, Håkan och Jonny kör gocart (slitsamt så det förslår...)
Här kommer ett par bilder från kvällen:
Vi hade i alla fall tur med vädret

Varvad men glad ändå

Hejjarklacken

Nu är det jag som går och lägger mig också hörs vi i morgon efter fyra när min långhelg börjar. Tjip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0