En snodd lista...

Jepp här kommer en lista med frågor om föräldraskap som jag snott inne hos spajder.

1. Vad var det värsta som hände under förlossningen?
Att värkarna avtog och vi fick åka hem igen första vändan vi var inne. Har nog aldrig blivit så besviken, sur och förbannad på samma gång (sen han vi förvisso inte mer än komma hem förren vi fick åka tillbaka igen och då var det på riktigt) 

2. Och det bästa (förutom att bebin kom ut)?
Att jag blev så ompysslad! Jag blev servad från topp till tå med saft...och saft...aja men jag kände mig väldigt ompysslad i alla fall. Annat var det ju på BB där en inte såg röken av personalen flera timmar i stöten...

 3. Hur startade din förlossning?
Med värkar.

4. Vad hade ni aldrig klarat er utan under spädbarnstiden?
Trots att vi hade en liten ängel till bebis så hade vi nog aldrig klarat oss utan varandra. Stor eloge till alla ensamstående päron där ute! 

5. Saknade du magen efter att den försvunnit?
Nä verkligen inte. Jag hade nog alla krämpor som går att ha också så att vara gravid är tyvär inte min grej. Jag blir ju i princip invalid större delen av tiden (så har det varit hittils i alla fall).

6. Tyckte du att din bebis var fin/söt första gången du såg henom?
Självklart! Det finns inget finare än ens eget barn. Det första jag tänkte var faktiskt men guuuuuud vad fin han är (trots att han var så lik sin far...hähä) 

7. Vart sover ert barn?
I sin egen säng. Mer spännande blir det inte. Han trivs bäst där helt enkelt och sova mellan oss har han nästan aldrig fått ro till. Han älskar sin spjälsäng helt enkelt.

8. Hur har ni delat/gjort med föräldraledigheten hos er?
Vi har delat helt lika på dagarna så får man liksom förvalta dom som man själv vill.

9. Vad är det bästa med att vara förälder?
Allt! (förutom trotsen då...höhö)

Det finaste vi har <3


Kommentarer
Postat av: spiderchick

myspys! Gött med en liten kille som älskar sin säng :-)

2012-05-08 @ 20:28:07
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: fifi

Ja, fy fan vad besviken jag var när vattnet hade gått, vi åkte in på kontroll och blev hemskickade!

2012-05-09 @ 21:26:24
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0