Ett inlägg om hormoner, kolabollar och en avhuggen hand

Ja dessa hormoner säger jag bara.
Tyckte ändå att jag har klarat mig ganska bra från utbrott och liknande men helt plötsligt slog det till.
Håkan pratade en dag om kolabollar och hur goda dom var osv. Själv har jag aldrig ätit kolabollar men tydligen är det sådana kakor som skolelever cyklar runt och kränger. Tror ni inte jag höll på att tappa hakan när det dagen efter ringer på en liten kille på dörren och ville sälja kakor. Hurra tänkte jag och länsade Vides spargris för att köpa kolabollar som överraskning till Håkan. In med burken i kylen och efter en stund tänkte jag att jag skulle ta och provsmaka de här fantastiska kakorna. Öppnar burken och ser att det är chokladbollar i burken. Jag har alltså fått fel kakor!
Hur jag vanligtvis hade reagerat; nämen ooooj vad syyyynd att det blev fel sort. Mer kakor till mig!(alternativt jagat efter ungen och krävt nya)
Mitt gravida jag reagerade självklart med att bryta ihop i tårar och ringa Håkan och skrikgråta i telefonen att det blev f-f-f-feeeeel kakor! *bröl*. Håkan bah eeeeeh?
Sen har jag även gråtit till Askungen och finalen till halv åtta hos mig.
mvh en tårdrypande lättrörd gravido.
 
En dagsfärsk magbild bjuds det på till alla tårarna (och det är ju inte alla som kan balansera en avhuggen hand på sin mage i v.14...)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack! Jag gjorde dom på DLG :) Billigt och bra :)

Hahahah det är nog en tös du har där inne!

2012-09-28 @ 18:48:23
URL: http://www.moonlightdrive.blogg.se
Postat av: mamma

vad fin du är det är så spännande
kram

2012-09-28 @ 20:23:02
Postat av: elin stridh

mini mage :)

Bloglovinbyte? :)

2012-09-28 @ 21:27:15
URL: http://eelin.se
Postat av: Anna

Hehe, kommer ihåg att jag också började störtböla.. över misslyckade stuvade makaroner! Livet va tufft som gravidos emellanåt ;p

2012-09-28 @ 22:46:03
URL: http://desenastetankarna.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha =) Min sambo älskar att retas med mig och i vanliga fall har jag inget emot det. Nu när jag är gravid däremot är jag,som en tickande bomb. Jag kan skratta åt honom för att i nästa sekund börja storböla ;D Det är inte lätt med alla gravidhormoner ;P

Svar: Haha jag känner verkligen igen mig! :)
Kristin Sandgren

2012-09-29 @ 16:59:34
URL: http://mammatillpatricia.blogg.se
Postat av: Emelie Friberg

Åh grattis till bebismagen!!:) Detta har jag helt missat! Gud va kul!

2012-09-29 @ 21:26:33
Postat av: Anonym

hahahahahaha....underbart! :-D
Gravidhormonerna är så logiska!

2012-09-30 @ 15:45:46
Postat av: Anonym

liten mage du fått förresten :-)

2012-09-30 @ 15:48:06
Postat av: fifi

Åh, det där är så himla typiskt preggo!

Så glad för din skull! Ja, inte för att du gråter över fel kakor, utan för magen!

2012-09-30 @ 17:03:37
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Agnetha

Å vad skriver jag, jordnöt och jordnöt. Sorry! ;-D
Jaja, du får väl författa en arg skrivelse till mig om du tog illa upp. ber om ursäkt på förhand!

2012-10-02 @ 19:44:53
URL: http://agnethasfundror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0