8 December

Hej vänner!
Här har det varit dött hela helgen men det beror mest på att jag har varit typ död.
Det började ju redan på fredagen med att jag kände mig ännu schletnare än vanligt så jag blev hemma från jobbet. Frammåt kvällningen börade jag frysa och få ont i kroppen. Jag som annars sover spritt språngande under täcket och gnäller att det är för varmt fick ta på mig pyjamas, dubbla täcken, filtar och varm vetekudde för att kunna somna. Vaknade på lördagen, gick upp och satte mig i soffan och kände mig som en överkörd grävling. La mig ner under täcken och filtar och hackade tänder samt förbannade förkylningar och annat jävelskap som inte vill släppa taget. Håkan frågade lite försiktigt om jag inte skulle ta tempen. Alltså jag döööör om jag sätter en endaste kroppsdel utanför det här berget av filtar gnydde jag. Till slut fick jag i alla fall ut alla kroppsdelar med livet i behåll och det visade sig att jag hade 39,4 i feber(!!!!!)
Nä jag var inte fräsch nån stans i går. Jag låg mest på soffan och frossade, svettades och gnällde.
 
I dag däremot vaknade jag upp utan feber och kände mig friskare än på länge, trots att jag har fått skitont i halsen, det bekommer mig liksom inte. Har man varit uppe och nosat på 40-gradig feber så är en värkande hals en spott i havet.
 
I dag har jag som sagt känt mig hyffsat på banan igen och fått tillbaka den där energin jag förlorade för över en vecka sedan och vad passar väl bättre då än att fylla huset med julmys i form av lussebullsbak. Ingenting!
 
Vides lussekatter blev finast så dom förtärdes framför senaste avsnittet av julkalendern i sällskap med tända ljus, fastspänd bebis och apelsinglögg. *bjällerklang och stämningsfull körsång*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0