26 November

Mörrn mörrn!
I dag är det tisdag och en ledig dag står på schemat (eller hur ledigt det nu blir när man måste städa hela huset och samtidigt jaga två barn höhö).
Jag ska nog försöka komma ut en sväng i eftermiddag i alla fall. Det är så härligt frostigt väder ute. Så där så det sprakar i näshåren när man andas in. Vide ville åka pulka men jag försökte förklara för honom att det krävs ett lite tjockare lager av SNÖ innan vi kan gå ut och hasa på nederbörden. Det räcker liksom inte med lite frost tyvärr. Svårt att säga vem av mig och Vide som är mest sugen på snö nu alltså *vallar pulkorna med sirap och smör*.
Nu ska jag i alla fall dricka upp mitt kaffe innan jag gör någonting annat och därmed bastu.
 
Bjuder på en gruppbildsfezt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Låter som en fullspäckad dag, men allting går nog bra! :) Väldigt söta barn! :) Ha en fortsatt fin Tisdag! :)

2013-11-26 @ 09:46:09
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Finisar! Jag har också planerat att städa huset. Och baka. Och hitta julgran. Problemet är bara att ändan verkar ha fastnat i soffan ;)

Svar: det är jobbigt när ändor kör fast ;) här händer det allt för ofta tyvärr ;)
Kristin Sandgren

2013-11-26 @ 10:19:44
URL: http://www.elinteg
Postat av: Diana

Ska du baka en kaka Kristin?! :) Fina i är <3

Svar: Det är ett recept på skidvalla som jag har ärvt av min pappa, altså farfar, som ärvde det av sin pappa och han ärvde det av sin pappa och han ärvde det av sin mamma faktiskt :P
Kristin Sandgren

2013-11-26 @ 11:04:14
Postat av: Bara Vara - för att min visdom behöver spridas

Fan asså, det är ganska behagligt innan snön kommer. Halka, fastkörd bil, genomblöt hall, ÄT INTE SNÖN! Nej, jag orkar inte dra upp en gång till, du får göra det själv! Men ska du kissa NU, vi gick ju ut för två minuter sedan..?

2013-11-26 @ 13:05:22
URL: http://baravara.blogg.no/
Postat av: Bara Vara - för att min visdom behöver spridas

Fan asså, det är ganska behagligt innan snön kommer. Halka, fastkörd bil, genomblöt hall, ÄT INTE SNÖN! Nej, jag orkar inte dra upp en gång till, du får göra det själv! Men ska du kissa NU, vi gick ju ut för två minuter sedan..?

Svar: Snö är underbart när man står inomhus i stugvärmen och tittar ut på den höhö. Eller när man åker pulka i full fart ner för en backe ;)
Kristin Sandgren

2013-11-26 @ 13:05:32
URL: http://baravara.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0