4 November

Då var det måndag igen då.
I går kväll hade jag stora planer på att gå upp i tid. Alltså ställa larm och vakna pigg och utvilad. Gå upp före barnen och äta frukost. Väcka två glada barn. Ge dom glada barnen frukost. Klä på dom glada barnen kläder utan att behöva hota, muta, jaga eller brottas en enda gång. Komma i tid till förskolan och lämna Vide och sedan gå till gymmet och köra ett pass medan Vincent sover gott i vagnen.
...
Eh ja det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt utan mer som vanligt att jag stängde av larmet, somnade om, vaknar med ett ryck och jagar upp barn och mig själv, får i barnen frukost samtidigt som jag brottas med treåringen för att få på honom kläderna och gå på pottan och efter många om och men är vi utanför dörren. Om jag hann få någon frukost i mig? Nej självklart inte så i stället för träning blev det raka spåret hem för att parkera arslet i soffan med kaffe och en bananpannkaka. Fast nu när jag väl sitter här så tycker jag nog att det blev en bra morgon i alla fall.
 
Eftersom den här lilla godingen ligger och sover ute i vagnen så ska jag nu gotta mig framför ett avsnitt av Doctor Who.

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Kan ju inte säga annat än att man känner igen sig..

2013-11-04 @ 12:02:47
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Haha, är det inte så varje morgon? Det känns så enkelt att planera på kvällen, sen ringer klockan ..... ;)

2013-11-05 @ 19:54:39
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0