Det varierar...?

Eftersom det råder lite bloggtorka här så satt jag alldeles precis nu och googlade efter sådana där mer eller mindre intressanta listor som en kan fylla i för att så att säga fylla bloggen med någonting över huvud taget höhö. Oftast är det frågor om hårfärg, längd och ögonfärg som ska besvaras. Det slog mig då att ett vanligt svar på frågan om vilken ögonfärg en har var att det skiftar eller varierar eller att det varierar efter humör...? Men alltså gör det verkligen det? Skiftar alltså? Var inte det något som skrevs i såna där "mina vänner" böcker i mellanstadiet för att verka häftig (och för att alla andra skrev så)?
Eller är det bara mina som är så där tråkigt blå mest hela tiden oavsett om jag är arg, glad, ledsen eller skitnödig?
Det enda som varierar med mina ögon är tyngden på ögonlocken, mängden rödsprängdhet och antalet påsar som hänger inunder. Eller finns det någon där ute som på riktigt har ögonfärg som skiftar?
Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget men kanske starta någon form av disskusion med er 3,2 personer som kommenterar här inne hehe.
 
Photoshop är det enda som får mina ögon att ändra färg är jag rädd...

Kommentarer
Postat av: Diana

Hahaa så skrev inte vi på ögonfärg i mina vännerbokarna:) Fast äklart, humorn kom väldigt sent till örslösa med..

2013-10-07 @ 20:47:38
Postat av: Klara

Jag har en blandning av grått, blått och grönt på mina ögon, och denna blandning är standardfärgen. Dock kan mina ögon vara endast grå eller endast blå ibland, men jag tror inte att det har med humör att göra, utan snarare vilket ljus som ligger på :)

Svar: Ja det låter logiskt. Har man till exempel grön/blåa ögon så kan man ju framhäva det gröna mer genom att sminka sig med en viss färg på ögonskuggan :)
Kristin Sandgren

2013-10-07 @ 23:32:41
Postat av: Elin - Livat på torpet

Mina är blå med bruna prickar i. Jätte konstigt. Men dom skiftar nog aldrig (tråkigt nog) färg vilket humör jag än är på ...

Svar: Jag är lite smått avis på dom som har blandad färg på ögonen :)
Kristin Sandgren

2013-10-08 @ 09:34:53
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Louise

Hahahaha Calles ögonfärg varierar faktiskt! Han ser inte det själv och tycker jag är lite smått mupp men jag ser det! Dom skiftar på klarblå, grå och möööörkblå!

Svar: Jag behöver nog lite bevis Louise ;) (å herre gud det rimmade ju till och med) :P
Kristin Sandgren

2013-10-09 @ 10:50:14
URL: http://www.moonlightdrive.blogg.se
Postat av: Anna

Tar igen lite läsning, och så får man sig ett gott skratt, as usual! :D

Det där med ögonen känner jag igen, alltså tyngden på ögonlocken och antalet påsar under ;p

Svar: haha tack :)
Kristin Sandgren

2013-10-14 @ 20:19:15
URL: http://desenastetankarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0