Lanzarote dag ett

Redan klockan 04.00 på fredag morgon styrde vi bilarna ner mot Göteborg och landvetter för att lämna ett minusgradigt sverige bakom oss. Att åka flygplan var precis hur spännande som helst tyckte Vide och satt med näsan tryckt emot rutan mest hela tiden.
Planet var inte fullsatt så den här lilla sötrumpan kunde också bre ut sig.
Flygresan gick som en dans faktiskt förutom för min del. Det blev en hel del turbulens och jag med många andra blev riktigt illamående så jag tillbringade mestadelen av flygresan hyperventilerandes i en spypåse. Vide mådde också dåligt men var riktigt duktig och klarade det jättebra. Jag var lätt den i familjen som gnällde mest hehe.
Vi landade till slut på ett soligt och varmt Lanzarote och här kommer den obligatoriska kassa bilden genom den guppande bussens fönster.
Framme vid hotellet Gran Castillo som låg i området playa blanca.
Ett stycke lobby.
Efter inscheckningen gick vi och åt lite medan våra rum blev klara men det fick jag ingen bild på.
Stället var ganska stort så vi blev körda till våra rum tillsammans med väskorna (av en stackars kille som sade sorry i varannan mening). Alla fick inte plats i samma veva så jag och Håkan fick vänta lite och passade på att ta bilder.
Rummet var verkligen jättefint och här är en liten kik på badrummet.
Vi hade balkong ut mot barnpoolen. Perfekt!
Självklart var Vide badsugen så det fick bli ett dopp på direkten. Jag kan nog säga att han var i vattnet nästan varje vaken minut (antingen det eller så tjatade han om att få bada hehe). Det var verkligen ett barnvänligt hotell med flera barnpooler, lekplats, hoppborg, pingis, barnklubb mm
Efter att ha åkt rutchkana en sisådär tusen gånger så var det dags att göra sig iordning för att äta middag.
Fina poolområden lite överallt...
...och vackra vyer.
På bufféresturangen hade vi ett stående bord varje kväll som var dukat för oss med två barnstolar och allt. 
Maten var verkligen kanon men jag var dålig på att fota den tyvärr.
Eftersom dagen startade redan mitt i natten för oss så gick vi och knöt oss direkt efter att vi hade ätit upp.
 
Det var dag ett det. Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0