Söndagen i Mellerud

Ja om en ska vara riktigt petnoga så bodde vi ju inte exakt i Mellerud men det får stå så ändå i brist på annat.
Vi åkte ju upp på lördagen men då tog jag knappt några bilder alls så vi börjar därför med söndagen. Tjoho!
 
Vi vaknade upp till en varm och solig dag och kom fram att vi skulle utflykta lite.
Vi åkte till den närmaste badplatsen för att se om den kunde duga till bad i veckan.
Vi kom fram till att den dög mer än väl.
En som blev väldigt förbannad när han kom underfund med att det bara var frågan om en titt och inget badande alls. Uj uj så ilsket det blev.
Min mamma är född i Mellerud och bodde sina fem första år på en gård i närheten. Den ville vi ju gärna ta ett kik på såklart. Smygfoto på håll genom bilfönstret.
Vi smög runt med bilarna där uppe på gårdsplan en liten stund men kunde inte med att gå ut och snoka. Vilken tur då att vi blev upptäckta höhö. Vi fick en genomgång av gårdens historia och en guidad tur på gården som har ekologisk mjölkproduktion. Mycket intressant.
Vide var en lyckans ost och fick köra traktor.
Ja jag fick också åka.
Vi tackade för oss och drog sedan vidare för lite shopping bland annat.
Här kommer lite härlig stug-interiör som en bara måste älska såklart. Vad tycks om tapeten inne i mitt, Håkans och Vincents rum? Tycker att påslakanen till blev så att säga pricken över i höhö.
En till härlig tapet.
Med ett livsmotto upptejpat på garderoben.
Ett hederligt skafferi och en fräsig gardin i köket.
Kasta lite boll med farfar.
Det var så himla fint ljus ute så jag var bara tvungen att gå ut och fota såklart.
Det såg nästan lite höstigt ut.
När jag kom in igen satt den här myssorken och drack välling och det var sista bilden jag tog den dagen.
 
Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0