14 Juli

God förmiddag på er!
Ledig helg betyder ju oftast fullt upp och så även denna gång så nu tänkte jag hinna med att gå igenom händelseförloppet i bild och text innan jag går till jobbet senare. Nej jag har inte semester än utan har en hel veckas jobb kvar innan det är min tur. Möjligt att jag är en liten anin bitter över alla dröser med statusuppdateringar på facebook som upplyser om semesterstart för ca alla mina vänner särskilt förra veckan. Men oj vad jag kommer att klirra med vinglaset och skratta elakt efteråt när ni börjar jobba igen och jag har två veckors semester kvar muöhöhö *klappar en vit katt*.
 
Men nu återgår vi till helgen!
 
Det började redan på fredag kväll med en liten "tillställning" med tjejerna som vi valde att kalla Pre-wedding coctail/tex-mex/make-up/hair party (för enkelhetens skull liksom). Tyvärr hann vi inte med så värst mycket make up och hair och i ärlighethens namn så fick vi ju faktiskt inte blanda till alla drinkar heller. När tar vi dom? Kul som attan var det i alla fall och här kommer bilderna.
 
Kvällen startade med att fjällan skakade ihop varsin margaritas till oss. Det var starka grejer så den fick vi sippa länge och försiktigt på höhö. God var den om ni frågar mig!
Vi skulle laga mat ur Jonas Crambys bok "Texmex från grunden". Här är jag mucho koncentrerad making mangosalsa. Som den världsvana finsmakaren jag är *host* så har jag aldrig i mitt liv hanterat en mango förut. Det kanske syns...
Att laga texmex från grunden kräver sitt förkläde.
Elinor hackar like a pro!
Maten var så jävla go och här ser ni den uppslängd på min tallrik med min ömt hackade mangoslasa tronande längst upp.
Drinkarna fortsatte att trilla in och här har vi Matildas passoa power som den döptes till.
Hig five på den!
Kvällen avslutades med mina belgiska lyxvåfflor tillsammans med jordgubbar och chokladsås special.
Tack tjejer för en underbar kväll!
 
Anledningen till att vi kanske inte riktigt kände för att blanda till fler drinkar där runt 00.00 snåret var att dagen efter skulle våra karlar vara på svensexa samt att vi allihopa var bjudna på barnkalas på morgonen.
Med turtlestema!! Wohooo!
Två sötnosar kikar fram.
Kalaset avslutades som sig bör med fiskedamm!
Jag tyckte nog att den här bilden blev ganska så klockren haha.
*blås i partytutan*
Sedan gick vi och lunchade rester innan det var dags att bege sig ner till fotbollsplanen för att beskåda svensexegängets match i bubble-football.
Team röd...
...mot team blå.
Och ni tycker kanske dom ser hysteriskt roliga ut bara genom att stå där med bollarna på sig. Då skulle ni se dom springa runt och jaga en liten fotboll. Folk flög som vantar och som den skadeglada jävel jag är så skrattade jag så jag nästan gick av på mitten.
Hela spektaklet filmades även ovanifrån med den här mackapären. Ska bli väldigt intressant att se resultatet sen.
Den engagerade publiken.
Helgen avslutades på bästa sätt med en pizza i går kväll innehållandes rödvinsmarinerad oxfilé, färska champinjoner, färska tomater, lök och paprika. Fasen vad god den var och det bästa av allt är att jag bara fick i mig hälften i går vilket betyder golunch i dag *tummen upp*
 
Det var min helg det! Hoppas eran har varit minst lika fenomenal.
Smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0