4 Maj

God kvällen god kvällen.
Här sitter jag i givakt i mitt soffhörn. Eller inte givakt kanske utan snarare i någon slags lealös ostbågeposition i kombination med en svajande gamnacke. En vacker dag kan jag la inte sträcka ut mig i mina hundrasjuttiotvå centimetrar längre utan hamnar någon stans på en och fyrtionio. Då får jag skaffa ögon i nacken helt enkelt.
 
Vad har egentligen hänt sedan sist?  
Bästa sättet att ta reda på det brukar vara att rota igenom sin instagramfeed så då gör vi väl det.
 
På fredag kväll var vi bortbjudna på middag hos fina vänner. Mycket tevligt! Synd bara att jag och Vincent med gemensamma krafter lyckades välta ut ett halvt glas rödvin över det det där fina vita bordet (och min fina vita t-shirt. not so vit anymore...) Note to self; småglins armar blir åtminstone en halv meter längre så fort dom får syn på saker dom inte får röra...
Väl hemma satt jag och dividerade med mig själv om jag skulle orka sminka av mig eller inte och som vanligt tog latmasken över. Aja baja på mig själv.
En liten frukostbricka. Anledningen till att den är så liten beror på att jag sovmorgnade mig nästan ända fram till lunch (som skulle ätas alldeles strax) men det är ju synd att skippa frukosten va.
Det här lilla busglinet har fortfarande inte lärt sig att komma ner ifrån tv-bänken på ett säkert sätt. Klättra upp (och stå och svaja farligt nära kanten) är däremot ingen konst.
I dag hade jag lust att ge mig själv en medalj eller ett nobelpris allra minst efter att ha gjort morotspannkakor till lunch och på så sätt lurat i den kräsna snart fyraåringen grönsaker. Muöhöhö *hig fivear mig själv*.
På eftermiddagen lämnade jag dom här tre trädgårdstomtarna till sitt öde och gick och jobbade en sväng.
 
Sedärja det var senaste nytt här ifrån schlätta. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0