Torsdagen i Mellerud

Lite sommarbilder mitt i hösten är väl aldrig fel (fast det har ju nästan varit sommar här i helgen med 18 grader varmt!)
Den segdragna historien med bilder från Mellerud fortsätter och här har ni torsdagen dårå.
 
Efter frukost gick vi på en promenad.
Målet var att gå ner till ån och titta men så långt kom vi aldrig...
För den här lilla saken som alltid springer först lyckades trampa rätt på en huggorm(!!!)
Alltså verkligen stampa till rätt på den innan jag hann reagera och flög över ormen och lyfte upp honom. Ormen måste ha fått sig en rejäl schock för den rörde inte en fena. Luften gick väl ur den stackaren. Fasligt rädd för ormar som jag är höll jag på att inte få oss tillbaka på rätt sida om det vidriga lilla djuret men till slut tog jag mod till mig och sprang förbi den.
Vi blåste såpbubblor i stället och lugnade nerverna.
Det finns liksom inget roligare än att jaga bubblor hälsar den kortväxte.
På eftermiddagen åkte vi på loppisrunda men det fick jag visst inga bilder på. Vincent fyndade i alla fall ett musselskal som det stod bohuslän på. Det kommer jag ihåg.
Sedan avslutade vi på det här mysiga stället som faktiskt hade lite loppis i den lilla friggeboden.
Det var öppet...
Här skulle vi fika såklart.
Så himla mysepysigt var det.
Vi parkerade arslena mitt ute i den grönskande idyllen såklart.
Kakkalas!
Förutom mamma, pappa, där och usch så kan Vincent säga kaka och kex...undrar hur det kommer sig...*host*
Färdigfikade.
Gräset är tydligen grönare på andra sidan...
 
Ernstigt.
Sedan blev det dags att dra hemåt igen.
Hej svejs!
 
Det här inlägget, mina vänner, har tagit tamejfan hela kvällen att krysta fram. Bilduppladdningen har fuckat upp totalt av någon anledning och min sega dator gör ju inte saken bättre direkt men nu så fick jag ordning på det till slut *kolavippar*
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Louise

Du, jag har så jävla träningsvärk i armarna efter fönstertvättandet hahaha tror Calle får fortsätta! 😜 härliga sommarbilder!!!

2014-10-07 @ 20:51:05
URL: http://www.moonlightdrive.blogg.se
Postat av: Tess

Vad skrämmande när ens barn trampar på en orm :-O Jag är inte rädd för ormar, men skulle nog ändå få panik. Huh! Tur att ormen inte reagerade!

Svar: Jätteläskigt när man tänker på att den hade kunnat attackera. Det gick så himla fort :/ Den låg väl och solade och blev väl helt shockad som tur var.
Kristin Sandgren

2014-10-07 @ 23:50:09
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0