Vi avslutar helgen med ett recept

I går hittade jag ett recept på kanelbullekladdkaka inne hos Sabina
Ja men ni hööööör ju! Hur kan en låta bli att provbaka något sådant fantastiskt liksom?!!?
Och fantastiskt var bara förnamnet om ni frågar mig. Med en klick grädde på så har du himmelriket på en tallrik.
 
Jamen titta bara!
 
 
Kanelbullekladdkaka
 
120g smör
2 ägg
2dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kanel
2,5 dl vetemjöl
1 krm salt
 
kanel och pärlsocker till garnering
 
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret. Knäck äggen i en bunke och vispa ihop med socker, vaniljsocker, kanel, mjöl, salt och sedan smöret. Smörj och mjöla en springform 20 cm (min var 22) i med smeten och garnera med kanel och pärlsocker efter behag. Grädda mitt i ugnen 10-15 min beroende på formens storlek. Prova med en sticka!
 
Ät och njut!

Kommentarer
Postat av: linn

Men det där måste man ju testa! Tack för tips och recept :)

2015-02-15 @ 20:56:47
URL: http://goblinn.blogg.se/
Postat av: moonlightdrive.blogg.se

Men åååå ser farligt gott ut!! 😍😍😍

2015-02-16 @ 14:35:38
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/
Postat av: Maria Grahn

Tack för tipset på detta goda recept som jag gjorde och lade ut på min blogg igår , www.mariagrahn.blogg.se

Svar: Visst var det gott! :)
Kristin Sandgren

2015-02-26 @ 08:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0