13 Januari

Denna dagen ett liv eller kanske snarare denna dagen ett litet helvete skulle vara en mer korrekt formulering? höhö.
Det började ju med att vi skulle åka till lisch tidigt i morse för ett ärende och hela familjen tidsoptimism var som vanligt ute i sista minuten med allting. Jag balanserade i princip en kaffekopp uppe på huvudet samtidigt som jag försökte brotta ner båda barnen i sina overaller och kleta maskara i ögat...typ.
Lagom till att vi alla är redo att packa ut oss i bilen så slänger sig Håkan in i kylen för att ta en snusdosa och välter självklart ner ett helt hyllplan så att en flaska vitvinsvinäger far i golvet och går i kras och det vet ni ju hur gott det luktar...nä vi blev inte mindre stressade av det lilla missödet nej.
Men vilken tur då att vi mot alla odds kom i tid!
 
När Håkan och Vide var hos logopeden så passade jag och virvelvinden på att springa av oss lite.
 
Sedan drog övrig familj hem till Kvänum igen medans jag blev kvar för att förnya mitt pass och för att sedan ta bussen hem men serrni nu börjar den riktiga farsen för eftersom mitt leg gått ut (ooops) så gick det minnsan inte för sig att ordna ett nytt pass. Behöver jag säga att jag blev mer än lovligt trött på mig själv. Det blev till att ringa in lilla pappa som fick komma och intyga att jag var jag. Någon gång måste ju vara den första för att bli hämtad på en polisstation tänkte jag.
 
 
Nu har jag med hjälp av pappa både nytt pass och nytt id-kort att hämta om en vecka. Slutet gott allting gott.
 
Resten av dagen har förflutit utan några större olyckor och avslutades med en julgransplundring i församlingshemmet med dans runt granen, korv med bröd och godispåse till alla barn...utom mig trots att jag ett par timmar tidigare var tvungen att ha pappas underskrift på ett papper höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0