1 Mars

Fasen vilken tiopoängare till helg det här har varit då.
Födelsedagsmiddag med underbara kollegor och vänner på torsdagen, spa med övernattning fredag till lördag, shopping och sedan ett födelsedagskalas i eftermiddag som kronan på verket. En kan ha't sämre.
 
Men vi fokuserar lite extra på spaupplevelsen tycker jag för den var något utöver det vanliga. Sist jag skrev så skulle jag ju åka och plocka upp min intet ont anande kråka på jobbet och nog blev han överraskad alltid. 
 
Här är vi på väg mot Lysekil och Håkan är betydligt nöjdare än han ser ut höhö.
 
Eftersom jag hade kidnappat honom strax före lunchdags (ungefär tre sekunder innan han hann att beställa en pizza phju!) så var ju ett stopp på max i trollhättan ett måste.
Sedan kom vi då fram till vår slutdestiantion Vann spa!
Vi checkade in och frösna som vi var så hoppade vi fort i bakläder och badrockar för att trava ner till spaavdelningen.
Tofflorna satt som ett smäck om en hade storlek 47 och uppåt...
Jag lämnade min urladdade telefon på laddning uppe på rummet men har tagit mig friheten att låna ett par bilder från Vanns facebooksida så ni får se hur fint själva spat var.
 
Det fanns sammanlagt sex pooler och poolerna hade olika teman med ljus, doft och utformning samt temperatur på vattnet. Central låg en större pool som en kunde simma i. Det stod härliga vilstolar utställda med en fantastisk utsikt över gullmarsfjorden. Där satt jag och Håkan och päste med ett glas vin innan vi gick upp på rummet igen.
Det fanns även en ångbastu men också en vanlig bastu med en glasvägg i så man kunde sitta och njuta av utsikten samtidigt som en svettades.
Så här såg det ut utifrån.
Alltså ni anar inte hur gött det här var. Slappa i varma pooler, äta frukt, basta, slappa, sippra rödvin liggandes på en vilstol med en fantastisk utsikt framför sig. Total avslappning. Raka motsatsen till hur livet som heltidsarbetande småbarnsförälder ser ut haha. Skämt och sido men det här med spa ska vi nog unna oss lite oftare jag och Håkan. Ibland behöver man komma bort och bara vara.
 
Efter att vi hade badat färdigt gick vi upp på rummet och gjorde oss iordning för middagen. Till förrätt åt vi lufttorkad lättrökt oxe tillsammans med bakad rotselleri, aprikos och rostad svampcréme. Det var SÅ gott. Varmrätten bestod av rimmad, örtbakad sejrygg med glacerad jordärtskocka, rostad mandel, potatisstomp med persilja och syrat kvittenäpple(!!) Även det väldigt gott.
 
 
Men bäst av allt var sällskapet ♥
 
Till vänster är en bild på min outfit till middagen (med välmatchande strumpor till, det är detaljerna som gör det höhö).
Bilden till höger är tagen strax före frukosten morgonen efter.
 
Inte heller frukosten gick av för hackor.
Alla hotell som erbjuder våffla på frukostbuffén är värt att besöka igen kan jag tycka.
På vägen mellan restaurangen och vårat rum fanns den här fantastiskt fulsnygga tavlan...
...samt ett strykrum som med lite blod på väggarna skulle kunna platsa i vilken skräckfilm som helst.
 
Efter att ha ätit oss proppmäta på frukostbuffén så checkade vi ut och passade på att shoppa lite på Torp och Överby innan färden gick hemåt igen.
 
En fantastisk vistelse hade vi och Håkan menade på att det var hans bästa fördeledag någonsin och det om något är väl ett bra betyg.
Hit åker vi gärna igen.

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Härligt :)

2015-03-01 @ 20:27:45
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

2015-03-02 @ 18:36:08
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0