Ett litet kalas i förskott

Ja i dag har vi kalasat lite för att fira Vincent och hans faster lite i förskott. I och med att jag har ett nytt objektiv så gick jag ju självklart bananas med kameran så här kommer lite bilder.
 
Hanna hade kalspyntat huset både på utsidan...
...och insidan.
Häng i köket och om ni undrar varför Vincent har på sig mössan inomhus så beror det helt enkelt på att han vägrar att ta av sig den. Ett lyckat köp med andra ord hehe.
Vide fastnade på bild för en gång skull.
Sedan var det dags för käk. Det bjöds på supergoda pajer.
Sedan blev det dags för paketöppning och alla ville hjälpa till.
Vincent blev så glad över sin hink och spade att han genast började fylla den med imaginär låtsassand och baka inte mindre än tre inbillade små sandkakor där på hallgolvet. Dog sötdöden ♥
Han fick även den här underbara dunvästen.
Fina burkar i Hannas kök.
Sedan blev det då dags för fika och tårta som jag knåpat ihop. Allt gick exemplariskt fram till det fasade glasyrmomentet. Tyvärr så gick det som jag förfarade alltså åt helvete men bättre lycka nästa gång. God var den ju såklart och det är ju ändå det viktigaste.
Två små som ville blåsa ut ljus.
Smaskens!
Så här såg insidan ut för den som undrade och i bakgrunden skymtar barnens nykläckta lilla kusin (behöver jag säga att äggstockarna gjorde volter?)
Vincent trycker in en hel zoo tablettask i lelle munnen *omnomn*
Födelsedagssorken med alla sina fina presenter.
 
En alldeles utmärkt dag som ni kanske förstår. Hoppas att eran helg har varit lika kanoners.

Kommentarer
Postat av: Tess

Tycker tårtan ser jättehärlig ut :-D

2015-03-23 @ 00:31:49
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0