Snön faller vit på taken, endast påskharen är vaken

Ja jag lyckades ta mig hem till slut trots motvindigt skitväder men om det nu nödvändigtvis måste snöa så kan det väl vräka ner vertikalt och inte horisontellt som det gjorde i dag. Det flög ju in i näsan och vidare liksom.
Jag hade ju i alla fall ångan uppe efter jobbet och passade på att uttnytja det faktum att varken Håkan eller Vide var hemma till att städa. Ja ni läste rätt! Jag slängde mig alltså inte på soffan med huvudet före som en normal människa skulle göra utan jag S T Ä D A D E. Fint blev det och lagom till att jag var färdig kom killarna hem och med sig hade dom påskäg från svärisarna. Nu vet ni ju vad jag kommer pyssla med ett tag framöver.

Men en fredag är en fredag är en fredag som jag brukar säga och påsk eller ej här ska det bli kött, potäter och brunsås! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0