8 Oktober

Hej hopp här har ni min tisdag.
 
Vädret var gråmulet men milt och vi vandrade med andan i halsen, något försenade, till förskolan för fotografering.
Väl där, med svetten rinnande nedför ryggen, visade det sig att jag var en halvtimme för tidig(!!) Jaha, och helt plötsligt så hade jag en timme att slå ihjäl. Vilken tur då att fjällan var ute och gick och att jag kunde sällskapa med henne på en liten promenad.
Efter att ha hämtat upp Viden igen så gick vi hem och det var matdags för Vincents del. Vide passade då på att rita tre teckningar åt sin hårt arbetande far.
Efter att vi ätit lunch så var det dags för bebisen att sova lite och jag och Vide passade på att gå ut och plocka äpplen. Fågan är bara vad jag sa göra av alla dessa äpplen? Paj? Eller ska jag vara så husmoderlig att jag kokar äpplemos av skiten?
Efter äppelplockningen slappade vi lite i soffan jag och Vide. Han framför blandade lastbilsklipp på youtube och jag såg en dokumentär på svt.play som handlade om beroendet av tv-serier. Blev akut sugen på att möla massa serier och allra mest sugen på att se om Lost eftersom dom visade en snutt från finalavsnittet. Buhuuuu!
Vincent vaknade och åt, busade, gnällde, gnällde och gnällde lite till så han fick lägga sig och sova igen. Jag och Vide gjorde potatisbullar och bacon till kvällsmat och den bilden fick bli svartvit eftersom dom såg så tråkiga ut på bild.
Vincent vaknade igen och hetsåt en portion gröt. Han älskar verkligen gröt och fort ska det gå med matningen. Sedan briljerade han genom att stå själv en halv sekund genom att hålla sig i soffan. Shockerande för alla inblandade som ni ser.
Nu har barnen gått och lagt sig och jag surfar efter lite inspiration till Halloween. Köttbullar med spagetti någon?

Kommentarer
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

vilket härligt inlägg :) man blir verkligen glad av dina vardagsinlägg och jag drar ofta på smilbanden! jag brukar också göra halvtråkiga/dåliga bilder till svartvita, det räddar ofta lite ;)

Svar: Svaartvitt är bra till alla kassa bilder en tar ;) Åh men tack vad glad jag blir. Det var ändå en dag då vi inte gjort något särskilt (som alla andra dagar haha) men med lite bilder till så går det göra en höna av en fjäder ;) kram!
Kristin Sandgren

2013-10-08 @ 22:13:44
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Maja

Ahahahahha köttbullebilden kan vara det roligaste jag någonsin har sett! Jag är gravid i vecka 33 och skulle liksom kunna måla magen till en enda stor köttbulle! ;) Litet klag bara; uppdatera oftare, jag älskar din blogg! :) Kram

Svar: Tack Maja dina kommentarer gör mig alltid så glad. Jag ska göra mitt bästa ;) kram
Kristin Sandgren

2013-10-09 @ 10:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0