Ett obehagligt uppvaknande

Varje morgon när jag vaknar (eller snarare innan jag vaknar) så sträcker jag mig såklart automatiskt efter telefonen och börjar scrolla igenom mitt instagramflöde medans jag försöker bända upp ögonlocken. Så även i morse klockan 06.55 när larmet väckte mig så att jag skulle komma i tid till jobbet.
 
 Såg då att syrran hade taggat mig i en bild och det jag fick se fick mig att gnugga gruset ur ögonen illa kvickt.
 
 
 
Jomenvisst. En jävla musjävel som ränner runt i korridoren utanför min avdelning.
Sist vi hade en mus inne på jobbet så spred vi ut fällor högt och lågt men det slutade med att jag en morgon hittade den flytandes i en toalettstol. Död. Den insåg väl att det inte fanns någon annan väg ut än att dränka sig stackarn. 
 
Såg ju såklart inte röken av någon mus på hela dagen så det problemet löste nog sig självt. Sen är inte en liten mus så farligt om ni frågar mig. Det finns mycket annat som skulle vara värre att hitta rännandes i en korridor så som ormar, stora källarspindlar eller en skock äckliga sverigedemokrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0