Gran Canaria del tre

Dag tre startade med frukost som vanligt och sedan var det försten till poolen som gällde. Den här vann, inte så otippat, varje gång.
Sen badade vi mest hela förmiddagen faktiskt.
Vincent kunde stå och hänga på muren och kika ner på bilarna i timmar.
Sen så åt vi ju glass förstås. Sola, bada och glassa. Jobbigt liv alltså.
Sen vilade vi lite middag och hängde på balkongen.
Och jag tog ännu fler bilder på den formidabla utsikten.
Små små myror...jag menar människor där nere.
Sedan gick vi ner till poolen igen och drack öl.
Fast jag låg och petade mig i örat i stället. Lika gött det.
Fick sällskap av en liten sork.
Gissa vad vi gjorde sen då? Jo, badade!
Sedan blev det dags för middag och jag såg ut så här i klänning från finders keepers.
Brorsan siktade på mig med sin värstingkamera.
Under middagen bjöds det på underhållning.
Succé!
Sedan hängde vi väl en sväng i baren och spelhålan innan vi pallrade oss tillbaka till rummet.
Natti natti!
 
Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Logiska Julia

Det ser ju helt underbart ut! Och alldeles strax är det vår tur att insupa lite värme och bada, bada, bada. Eftersom du nu är expert på att resa med 2-åring kommer här några praktiska frågor: hade Vincent UV-kläder typ hela baddagarna? Och hade han badblöja eller uppfångande badbyxor eller litade ni på hans egen förmåga att inte släppa olyckor i poolen? Och har man inte UV på större barn? Jag känner mig vilsen och som om jag aldrig varit utomlands😊.

Svar: Åh vad härligt att ni har sol och värme att se fram emot! Det är verkligen superkul att åka med en tvååring (och en snart femåring hehe). Vincent hade en sån där tajt badbyxa under uv-dräkten när han badade och det hände faktiskt aldrig att han bajsade *hig five* mellan baden när han var uppe och torkade så hade han sin badkappa på sig (det hade även Vide) och alltid kepsen på. Sedan smörjde jag båda barnen med solskyddsfaktor 50 och var väldigt nitisk med det. Vide tyckte jag var för stor för uv-dräkt och han har ärvt min pigmentering för han bränner sig aldrig, plus att jag smörjer in hela tiden såklart :) Han hade även han keps på mest hela tiden och även solglasögon. Sen fick ju han följa med inomhus den 1,5 timmen som vincent sov middag och hålla sig i skuggan. Det gick jättebra :) Är det något annat jag kan hjälpa dig med så är det bara att fråga mvh den självutnämnda reseexperten höhö
Kristin Sandgren

2015-04-12 @ 07:54:23
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Postat av: Logiska Julia

Tackar för råden! Hoppas vi kommer iväg nu, Alvin har nästan 40 graders feber lagom till avresa. Man tackar var ljuvligt enkelt livet med barn är.

Läste om inbrottet, fy så obehagligt och fy vilka idioter det finns! Hoppas pulsen lugnat sig lite nu. Kram

Svar: Nä men stackars liten då. Det är ju så typiskt verkligen. Hoppas han hinner krya på sig! <3 Det känns såklart fortfarande väldigt jobbigt angående inbrottet men man får ta en dag i taget helt enkelt. Tack för din omtanke <3
Kristin Sandgren

2015-04-23 @ 22:25:09
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0