Julafton 2015

Julafton firades här hemma hos oss i år och granen stod så grön och grann i stugan med alla klapparna under.
Mamma, brorsan och Vincent på ett hörn...
...svärmor och pappa i det andra.
Jag var där också (enda bilden på mig också är jag inte ens i fokus, tack pappa!)
Tur att man är the queen of fucking everything (eller i alla fall selfies) så här har ni mig med bättre skärpa åtminstone.
Pappa passade även på att ta den här mycket aptitliga bilden innan han lämnade ifrån sig kameran.
Snart fylldes bordet med smaskig julmat.
Vi åt och åt och åt...och åt lite till som sig bör en dag som denna.
Sedan bänkade sig stora som små framför televisionsapparaten för att titta på kalle och hans vänner.
Sedan var det dags att, just det, ÄTA lite till.
Lilla sötnisse som är minst i kusinskaran växer så det knakar och kryper numera runt för fullt.
Sen helt plötsligt knackade det på rutan och tomten stod utanför och vinkade.
Så här ser ren och skär lycka ut ♥
En till som var peppad...eller.
Efter julklappsutdelningen var det dags för det årliga bekymret att få till en bra bild på alla församlade barn och den skäggige.
Det blir lite knepigt när i alla fall ett av barnen gärna vill se ut som en suddigt streck på varenda bild.
Jag fick motvilligt fälla upp blixten men det hjälpte ju föga...
Att addera det sista bortsprungna barnet bättrade liksom inte på förutsättningarna...nä inte ens tomten tittade åt rätt håll höhö.
 
Haha helt fantastiska bilder såklart ♥
 
Det var min julafton det och bilderna från juldagen kommer i morgon. Tjo!

Kommentarer
Postat av: Tess

Det där med att få flera barn att vara stilla på en bild...hehe :-) Kul när det är flera rätt så jämngamla barn. I min släkt är vi tyvärr gamla. Ett enda barn (mitt). I min sambos släkt är det lite fler barn, men lite äldre än mitt. Yngsta är två år äldre.

Svar: Ja det är jättekul att det har blivit hyfsat tätt mellan kusinerna på båda sidorna av släkten :) Vincent och Ellen skiljer det ju bara två månader mellan :)
Kristin Sandgren

2015-12-31 @ 16:19:42
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0