Kalashelgen i Stockholm

Nu tänkte jag att jag skulle försöka sammanfatta kalashelgen för er. Upptäckte att jag mestadels hade tagit bilder på Vincent inne på leklandet så jag har faktiskt norpat lite bilder från mina kära aprilmammor.
 
På lördag morgon gick tåget från Skövde upp till Stockholm och för säkerhet skull så hade jag bokat snabbtåg på två timmar för att minimera risken för hysteriska uttbrott hos den eventuellt utråkade tvååringen. Vincent satt som ett litet ljus i mitt knä innan han helt plötsligt stensomnade och sov fram till det att jag kulle plocka upp min haka från golvet och kliva av på centralstationen(!!) 
Den fullproppade mutkassen fick ligga orörd med andra ord...
 
När vi klivit av tåget lyckades jag hitta till rätt ställe där jag skulle möta upp några av dom andra mammorna som också skulle komma med tåg. Jag och Cecilia kom först och fick sällskap av Orup. Jodå han stod precis brevid mig och glodde men jag vågade inte ta någon bild, inte ens i smyg höhö.
 
 
Till slut så var hela skaran samlad och vi styrde kosan mot playland stockholm (här får ni skåda min blomstermönstrade bakdel)
 
Vincent var kalsfin med fluga och allt.
Först samlade vi ihop oss för lotteri och utdelning av googiebags.
Johanna väljer ett fint pris.
Maria var också med.
Sedan stod det lunch på schemat.
och sedan var det full fart på barnen vill jag lova.
Elllen, Cecilia och Johanna vid rutchkanan och Alice och Milos söta rumpa.
Vincent var helt galen i bollhavet.
Lucia och Milo också.
Den här saken var också himla rolig tyckte Vincent.
En annan rolig sak som hände på leklandet var att jag träffade på en gammal klasskamrat från åk1-9 som numera bor i malmö men som nu råkade vara i Stockolm samma helg och på samma lekland. Vad är oddsen?
 
När jag och Vincent kalasat färdigt sa vi tack hej och drog i väg till hottellet fullastade med påsar.
Innan vi tog kväll så åt vi lite middag och Vincent vägrade gå utanför rummet utan sin pippimössa så så här söt var han haha <3
Efter middagen lade vi oss och Vincent slocknade i sin säng klockn 19.00 (och jag inte långt därefter haha). Morgonen efter fick jag väcka min lilla sömntuta 08.30. Vi borde kalasa varje dag haha. Efter frukost scheckade vi ut och jag var bara tvungen att ta kort på den fullastade vagnen. Jag hade lyckats trycka ner alla saker i två av dom största påsarna.
 
Vi drog till en galleria i närheten för lite shopping innan tågresan hem. Sladdar in strax efter tio bara för att inse att butikerna inte öppnar förrän klockan 11(!) Jaja det blev till att dela på en juice för att kunna slå ner arslena medan vi väntade.
Efter lite shopping på H&M åt barnen så promenerade vi bort till centralen och hoppade på tåget hem. Vi reste med stil i första klass...den ena av oss mestadels sovande.
 
 En helt fantastiskt mysig och trevlig helg med min lilla solstråle.

Kommentarer
Postat av: Logiska Julia

Det låter verkligen som världens bästa tvåårskalas. Och som en väldigt bra helg! Det var du verkligen värd efter din sjukhusvistelse. Hoppas du mår bra nu! Kram

Svar: Det var det verkligen :) Ja jag mår äntligen bra nu, tack för din omtanke <3
Kristin Sandgren

2015-06-06 @ 21:55:24
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0