Midsommarhelgen i bilder

Otippat nog så har midsommar visat sig från sin bästa sida det här året. Både i dag och i går har det varit soligt och rena rama högsommarvärmen (i alla fall om en jämför med det som har varit).
Så vi har mest hängt ute och sugit i oss av varenda lilla surt efterlängtade solstråle. Härligt!
 
Trots missad husvagnssemester så blev det väldigt lyckat i alla fall såklart. Vide var nog nöjdast av alla eftersom han fick åka med farmor och farfar och bli gött bortskämd i två dagar. Vincent, kråkan och jag pallrade oss ett par hus bort där vi joinade den andra halvan av packet som hade valt att stanna på hemmaplan. Här kommer lite bilder:
 
Vi åt massa mat såklart.
Vincent flörtatde till sig en bit majs.
Som vanligt så blir det inga bilder på mig så det är ju tur att man är queen of selfies höhööö. Hade för första gången orkat mig på att kraffsa ihop en krans att ha på pallet. Sjukt nöjd med min prestation.
När vi ätit färdigt var det dags för femkamp. Jag är en sån där som alltid suckar högt och börjar gnälla när det vankas lekar och tävlingar men när jag väl är mitt i det så kommer (den något trögstartade) tävlingsmänniskan inom mig fram och jag ger banne mig allt, slänger mig så jag får gräsfläckar på den vita klänningen och sånt därnt dumt.
Här ska David frånga bollar på huvudet.
Håkan körde en egen tävling i jonglering med litet barn. 
Sen kastade han visst lite bollar också.
Sen när vi hade tävlat färdigt var det dags att hugga in på dom här härligheterna...
...och parta järnet in på småtimmarna untz untz untz...eller nä vi var nog hemma strax efter tolv(!!) Vuxenpoäng much?
Fina Eve.
Barnen var nog piggare än vissa föräldrar och satt som små ljus framför teven.
 
Dagen efter var vi som ni förstår pigga som mörtar och drog därför till Skara för lite äventyrsgolf i det fina vädret.
Jag kom sist av alla (ja jag tror till och med att fyraåringen var bättre än mig) och svor långa ramsor mest hela tiden men det hör ju till när jag "sportar".
 
Två som var taggade på att peta ner böllar i höl.
 
En finfin helg från början till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0