Två tips

För er som är fortsatt lediga tänkte jag tipsa om två intressanta serier som ni kan vila ögonen på när ni vräker er hemma i soffan med det sista julgodiset (det jag har ägnat mig åt mina få ledig timmar dom senaste veckorna). Två tips till alla er som inte har lovat er själva att nöta på jogginskorna med andra ord.
 
Först ut är en dokumentärserie i sex delar som ligger ute på svt.play just nu som behandlar nittiotalet (ja men det var väl som klippt och skuret för mig)
"90-talet: Från Cobain till Bin Ladin" tar upp alla stora händelser från detta årtionde (ur amerikansk synvinkel då eftersom serien är just amerikansk) Allt från Lewinskyaffären, maccarena, internets födelse, rejv, The blair witch project, apples död och uppgång till mer allvarsama saker så som skolskjutningarna i Columbine, raskravallerna i south central och Oklahoma city bombningen bland annat. Mycket intressant.
 
Ligger ute på svtplay i 20 dagar till så skynda på!
 
För er som har missat denna serie som ligger ute på netflix nu så kommer här tips nummer två "Making A Murderer" som handlar om Steven Avery som 1985 blir oskyldigt dömd för ett brott han inte begått och får sitta 18 år i fängelse innan han till sist blir frisläppt med hjälp av DNA analys. Många fel gjordes i utredningen och bevis för Averys oskuld kom till polisens kännedom redan åtta år innan han till slut frigavs men ingen ville ta sitt ansvar. Mitt i Averys pågående stämning av Manitowoc County så blir han misstänkt för ett mord.
Jag är nu inne på fjärde avsnittet och kan inte slita mig från den här helt osannolika och tragiska historien.
 
Finns på netflix som sagt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0