Fiolioliolej

Herregu jag har gnisslat på fiolen. Har ju i ett svagt ögonblick lovat att jag ska spela på tornumsgården på julafton. Panik.Nu har jag rotat fram lite julsånger som jag hade, inte så många men i alla fall. Tro det eller ej men jag lyckades faktiskt tyda noterna men fiolen är ohyggligt ostämd. Jag har faktiskt aldrig lärt mig stämma fiolen för det gjorde alltid min fiollärare. Jag hör ju såklart att den är ostämdmen jag kan inte göra så mycket åt det när jag inte har en enda sträng som stämmer. annars kan man ju utgå från den. Min trumpetspelande bror har ju en stämmapparat så jag får försöka låna den. Annars har jag ju något att skylla på om det låter för jävligt (vilket det kommer göra) höhö

Har hunnit med en del nu faktiskt. har bytt sängkläder, hängt upp tvätt och vikt tvätt. Nu är det bara disken som väntar, det värsta av allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0