14 Januari

Jaha...då har man äntligen kunnat slå ner räva här då.
Är lite trött efter helgens jobbmaraton och då vill man inte bli väckt av mamma i "ottan".
Hade en väldigt speciell upplevelse på jobbet igår kväll. Jag sprang runt och flängde i korridorerna medans de boende satt och åt och svängde runt ett hörn och längst ner i den korridoren stod det en ung kille.

Jag tänkte att det måste vara en anhörig (man kan inte hålla kolla på allt folk som springer där speciellt inte som vikarie)

Jag: Letar du efter nån eller?
Han: Kom emot mej och sa: ligger alla och sover nu?
Jag: Nä dom sitter och äter vem letar du efter?
Han: Jag vet inte om...ja hon,,jag letar efter min morfar.
Jag mistänksamt: Vad heter han då?
Han: Han heter...ööhh..vahetere...Kurt(han sa egentligen ett annat namn på en boende men jag kan inte skriva det riktiga)
Jag: Han sitter där inne(pekar in i matsalen)
Han: Jaha det var bara min mamma som ville veta.
Jag: Vart är din mamma då?
Han: Ute i bilen, men du kan hälsa honom från mej
Också skyndade han i väg ut genom dörren. Det skumma med hela den här grejen var ju att gubben han nämnde inte har några barn..hur kan det då vara hans morfar. Det är bara i kvänum sånt här händer jävla ungar som ska in och sno saker antagligen..fy fan va iskallt att verkligen försöka lura mig. Han hade antagligen läst ett namn på dörren. Obehagligt.

När jag kom hem igårkväll var jag väldigt uppe i varv som man brukar när man har jobbat kväll..jag och Håkan såg på film och sen låg jag och vred mej till 01.30 ungefär.

Idag skiner solen..hipp hurra...ska försöka göra nåt nyttigt i dag..typ dammsuga. Älsklingen plockade ju bort granen och allt julpynt i går så det slipper jag hehe.

Återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0