Moahahaha

Fler tjuvlyssningar från tjuvlyssnat.se  på temat fjortisar

Sköndals centrum, Stockholm

Två "fjortisar" står på en busshållplats när dom ser en blind man gå över vägen.
Fjortis 1: Fan, jag skulle aldrig våga gå över vägen om jag vore blind!
Fjortis 2: Nej! Hur vet man om det kommer någon bil liksom?
Fjortis 1: Eller hur! Tänk att vara blind, då kan man typ inte ens använda mascara eftersom man inte ser vad man gör!
Fjortis 2: Det har du rätt i! Tänk, livet skulle suga om man vore blind!
Fjortis 1: Shit han kollar ju hit! Göm dig för fan!


Buss 58 från Leksand till Borlänge

Fyra tjejer ~16 år sitter och pratar på bussen.
Tjej 1: Asså, det känns som om alla är arga på mig.
Tjej 2: Nej, ingen är arga på dig.
Tjej 3: Vadå, så heter det väl inte? Ingen är arg på dig heter det väl?
Tjej 2: Vadå?
Tjej 4: Alla är arg på dig!
Tjej 1: Är det någon som är arg på mig?
Tjej 3: Det heter att ingen är arg på dig... tror jag!
Tjej 1: Hallå, är det någon som är arg på mig?
Tjej 2: Nej, ingen är arga på dig.
Grammatiklektion nästa eller?

(Två tjejer, ~15. pratar om julrim)
Tjej 1: Jag kom på ett julrim om man ska ge bort strumpor.
Tjej 2: Vaddå?
Tjej 1: "Här ska du få något från ett får, hoppas du inte får ludd mellan dina tår."
Tjej 2: Strumpor av bomull då eller?
Tjej 1: Nej ull, bomull kommer inte från får!
Tjej 2: Va?? skämtar du? Har jag alltid trott..
Tjej 1: Är du dum eller?
Tjej 2: Nej, men vart kommer då bomull ifrån??

(Två killar ~15 bråkar i klassrummet. De klagar på varandra inför läraren.)
Läraren: Jag har inte tid med era petitesser!
Kille 1: Vad är petitess? Det är för helvete nåt ord du har kommit på själv! (Går surt och sätter sig på sin plats) Förresten heter det pincett!
(Tystnad.)
Kille 2 (till en kompis): Du, vad betyder presidess?

(Vid ett bord sitter ett gäng väldigt ljusblonda tjejer och killar ~15 och äter kebabrullar medan en Magnus Uggla-låt spelas i bakgrunden. En rad i låttexten går ~ "jag hade fått span på en dam
som kan få en å bli monogam".)
Blond tjej: Alltså, vad betyder monogam egentligen?
Blond kille 1: Alltså jag vet inte, är inte det när man är typ ledsen?
Blond kille 2: Nej, är inte monogam en fågel? Ni vet en sån där ifrån djungelboken.

Willys, Uppsala

(Tonårstjej kommer in och vill söka sommarjobb).
Chefen: Vad gör du idag då?
Tonårstjej (ser förvirrad ut): Idag ska jag träna och så hade jag tänkt baka.
Chefen: Jag menar vad jobbar du med...



höhöhö



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0