Tjuvlyssnat.se

Bästa sidan att fördriva tiden...

SJ:s tåg, Göteborg - Stockholm

En alldagligt klädd kvinna ~30 beställer mat i bistron och det kvinnliga biträdet ~20 knappar in allt eftersom.
Biträdet: Då blir det 115 kronor.
Kvinnan: Jaså, så du ger mig inte drickan gratis? Sa jag inte till dig att jag åker i första klass?
Biträdet: Men...
Kvinnan: Inga men, jag åker med första klass och då ingår drickan. Rätt skall vara rätt.
Biträdet ser ut att påbörja ännu ett förök till argumentation men avbryter och slår bort drickan från beställningen.
Biträdet: Då blir det 125 kronor.
Kvinnan: Men...
Biträdet: Inga men, rätt skall vara rätt och eftersom du åker i första klass ska du få drickan gratis även om du då tyvärr går miste om vår menyrabatt. Det blir 125 kronor, tack.



Röd Express mot Stenungsund

Två killar ~18 sitter och pratar om en utekväll, där deras kompis hade hamnat i slagsmål.
Kille 1: Men han hade i alla fall tur. Han fick bara lite blåmärken runt halsen. Tänk om han hade slagit ut tänderna!
Kille 2 (allvarligt): Ja, verkligen. Jag menar, blåmärkena kan man ju bara täcka över tills dom försvinner, men tänder tar ju aslång tid att växa ut.



Buss 179 mot Vällingby

Två överblonderade tjejer ~14 kliver på bussen, sätter sig ner och börjar prata högt.
Tjej 1: Asså Sara, jag har målat om mitt rum! Jag har typ målat blått!
Tjej 2: Men lilla gumman.. Blått är ju såååå 2008.
Det blir tyst en liten stund.
Tjej 1: Men det är ju 2008 nu.
Tjej 2: Men åååh! Vem håller koll på det... Allvarligt?!



Kungsportsplatsens busshållplats, Göteborg

En kvinna står med sin nyinköpta tvättkorg i rotting och väntar på bussen. Plötsligt kommer en annan kvinna fram och öppnar tvättkorgen.
Kvinnan som äger tvättkorgen: Ursäkta, men det där är min tvättkorg
Den andra kvinnan: Oj, ursäkta, jag trodde det var en papperskorg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0