Skåne dag 1

Tidig morgon så kom mamma och mormor och plockade upp mej.


Sedan åkte vi och åkte tills vi kom till Smålandsstenar där vi var tvungen att ta den obligatoriska fikan på Göstas konditori


Väl i skåneland drog vi runt på vägarna med mormor som vägvisare. Åkte runt och kikade på ställen som man inte vart på sen man var en liten kotte



Här bodde mormor och morfar mellan 1945-1947 när de var nygifta. Huset ser precis likadant ut nu som då. Jag vill också ha ett rosa hus!

Sedan hamnade vi i Mölle hos mammas kusin Pia och henns man Conny. Dem har jag inte
sett på länge. Var ofta hos dem när vi var små.

Efter lite fika åkte vi vidare till brummby kyrka där min gammelmorfar ligger begravd. Finare kyrka får man leta efter.



Sa jag att det var nyckelpigsinvasion...

Sedan for vi vidare till Arild. Där är det så himla vackert. Köpte alltid glass där när vi var små men det kan man inte göra längre. buhu.

Efter Arild åkte vi till flickorna på skäret och köpte vaniljhjärtan. Sååå mysigt där.





Sedan åkte vi till moster Ann-Sophie i Ängelholm där vi skulle spendera natten. Vi drack vin och åt sill och potäter. Gött.





Det var dag ett det. Fortsättning följer för nu ska jag ut och bada bada bada


Kommentarer
Postat av: malin

haha vad söt mormor var i solglasögonen! =)

2009-08-12 @ 16:00:46
URL: http://malinsandgren.blogg.se/
Postat av: Diana

Ååå vad mysigt allt såg ut!! å mormorn :D saknar dej stumpan, pusspuss

2009-08-12 @ 19:49:26
Postat av: sandra

jättefina kort du tagit! å din mormor var ju ursnygg i solbrillorna hihi:)

2009-08-14 @ 18:32:51
URL: http://darkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0