26 September

hej och hå!
I dag har vi flängt runt vill jag lova. Först åkte vi till Vara trä och härjade ett tag. kikade på tapeter, kakel, kök och plockade på oss diverse kataloger. Vad mycket det finns! Blir ju helt yr i huvudet av allt kakel och skit. Kommer bli en aning svårt att välja sen vill jag lova. Sedan for vi in till Vara och kikade i en möbelaffär. Fanns en hel del fint där och man fick lite nya idéer. Självklart passade vi på att fika på nordpolen. Jag fläskade till med en princessbakelse och kråkan tog en krämbulle. Efter det åkte vi till colorex direkt och kikade och hittade bl annat ett golv som vi ville ha (så då ändrades våra köksplaner rejält).Vi passade också på att åka till Vedum och kika på kök och badrum för lite inspiration så där. När vi ändå var ute och for så åkte vi till Håkans barndomshem. En gård som heter Dalen som ligger typ utanför Naum nånstans. Hur jävla fint som hellst mitt ute i skogen. Hans kusin bor där nu men vi svängde bara förbi utanför på vägen och kikade lite. Efter det åkte vi hem hit och fick besök av min kära mor så då blev det ännu mer fika höhö. Sedan drog vi med oss henne till huset för att dels själva mäta lite och se om våra idéer skulle funka och så att mamma skulle få se hur vi tänkt (mammor vill ju gärna lägga sig i hehe). Neta och Lasse var ju inte hemma men jag har ju redan nyckel och hon sa till mej att vi kunde gå in och mäta och grejja om vi ville. Dem är nämligen i skåne nu och letar lägenhet/radhus. Så förhoppningsvis har det hittat något när de kommer hem. Så får vi se hur lång tid det tar innan dom får tillgång till det. Jag hoppas ju kunna flytta i år men tror inte det kommer gå. Vi har ju tänkt renovera köket och tapetsera lite och grejja innan vi flyttar in. Så vi har i alla fall tänkt bo kvar här en månad medans vi renoverar. Den som lever får se helt enkelt.
Hepp nu ska jag glo runt lite här sedan ska jag och Håkan susa iväg till mormor där det bjuds på mat i kväll. Götta!

Kommentarer
Postat av: Dianus

Å vad kul allt låter! ni är så värda det :) men fan vad jobbigt å vänta bara, men vill ju flytta NUNU liksom ;P

2009-09-26 @ 19:32:34
Postat av: marie

kul med renovering! :D

2009-09-27 @ 20:49:40
URL: http://smakottar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0