Ännu ett recept då

Jahopp för er som är intresserade av min soppa (Fjällan) så kommer här recepet. Det fina med att laga mat är ju att man kan härja fritt och skita precis i vad jag har använt för ingridienser och hitta på lite själv men så här gick det i alla fall till när jag gjorde min soppa.

Ca 4 portioner
400g Palsernacka
3 sharlottenlökar (stavas?)
ca 1 liter vatten
2 dl grädde
salt, peppar (och vilka andra kryddor man än må ha i skåpet) efter behag

Skala och hacka löken grovt (Sharlottenlök är för övrigt djävulens påfund fasen vad det sved i ögonen)
Stek löken med en rejäl klick smör i en stor gryta.
Skala och skiva palsternackan och släng sedan ner det i grytan också.
Häll på vattnet och låt koka ca 15 min tills palsternackan är mjuk.

Koka koka...


Mixa sedan soppan med en mixerstav så den blir slät.
Tillsätt sedan grädden och smaka av med kryddor. Jag hade, förutom salt och peppar, i en krydda som heter salladsmix den är väldigt god men jag tror bara man kan köpa den på kryddpartyn.
Servera soppan med gött bröd och knaperstekt bacon som du smular över tallriken.

Resultatet


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Okej.. Jag har nog ingen aning om var det är men :D

Jo vi bor i Pajala.. Av alla ställen..



Har ni snö där ännu? :)

2010-11-19 @ 15:14:34
URL: http://artondeoktober.blogg.se/
Postat av: Lotten

Ja jag tycker ju MAMA är bäst. Men det finns ju som sagt många bra tidningar.

Alla tycker ju olika så det bästa är väl att testa några innan man bestämmer sig för att prenumerera!

2010-11-19 @ 17:35:01
URL: http://jolozi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0