Störda gubbar och konstig konst

Så där ja då kan jag sätta mig en stund i soffan tycker jag. Har röjt runt här lite och äntligen fått iordning i köket sedan tjejkvällen i fredags (nä här har vi inte bråttom...)
På förmiddagen har jag som sagt varit i Järpås och jag följde även med syrran till läkaren eftersom hon har haft blödningara hela helgen. Det första gubbfan säger när vi kommer in är "Jag har skrivit missfall här som minnesanteckning, har du haft missfall förut?" Malin bröt ju ihop och blev jätteledsen. Hur jävla bufflig får man bli eller? Så säger man väl inte till en gravid tjej som gått och oroat sig en hel helg. Jag skällde ut honom efter noter i alla fall. Undersökningen visade till slut ett sprattlande foster med ett pickande hjärta <3 så det besöket slutade lyckligt i alla fall.
Fast en liten fundering har jag. Varför är all konst på sjukhus så jävla creepy? Antingen är det utställningar med tänger och pinaler som mer ser ut som tortyrredskap än någonting annat. Eller så är det sådant här:

Vad vill dom egentligen säga med det här konstverket? "Hej och hjärtligt välkommen till sjukhuset i Lidköping. Nej det här är inget sjukt skämt, det kallas konst"...


Tack för alla frågor förresten! Ska svara på dom senare i kväll så passa på nu.

Kommentarer
Postat av: Lotten- med Zigge & Tigra <3

Usch vilka flaschbacks jag fick nu.. jag fick massa blödningar när jag var gravid med Tigra så i know the feeling! Gjorde ultraljud varannan vecka typ.



Tur att det var bra med den lille bebben iaf!

2011-04-11 @ 19:08:07
URL: http://jolozi.blogg.se/
Postat av: Louise

Hahaha usch det lät lite äckligt faktiskt! Hahaha!



Mäh så kan dom ju inte säga! vilka puckon det finns! Min kompis Ida som opererat lungan fick ju fel medicin av läkaren. Hon fick antidepressivt men skulle ha medicin för nervsmärtan!

2011-04-11 @ 19:47:54
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/
Postat av: cammie

eh men va vad det för jäkla läkare? Inte ska dom "gissa" eller dra slutsatser så himmla lätt? Förstår att Malin blev ledsen! Men vilken tur att bebben mår fint ändå!!!! Det är jud et absolut viktigaste!

2011-04-11 @ 21:15:04
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: ♥anna♥

Vilken läkare. Usch! Tur att allt var bra med knodden!

2011-04-11 @ 21:30:03
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilket dåligt bemötande! Behöver en empati-dos tror jag. Skum konst också! Enda stället jag varit på som haft fin konst är Kvinnokliniken och Förlossningen i Karlstad. Lite snällare "gravid"-konst där :-) Teckningar på gravida o.s.v.

2011-04-11 @ 22:51:38
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0