Telefonförsäljare (Telefonicus idioticus)

Ja det här ämnet ligger mig varmt om hjärtat ska ni veta. Ringer det på hemtelefonen vet man att det är dom (eller pappa).
För det första vill dom aldrig prata med mig utan frågar efter Håkan. När jag säger att han inte är hemma får det tydligen duga med mig och dom frågar om jag är sambon eller frun i huset...?
Näää, jag är älskarinnan som hoppade ut från garderoben eller nääää jag är en förrymd fånge som bröt mig in i det här huset och började laga mat naken och kände för att svara i telefon....vem trodde du?
Jag har lite som sport att snoppa av telefonförsäljare men Håkan däremot är ju hopplös honom hugger dom direkt.

Dom ger ju sig aldrig heller.
Kanske är det den här taktiken jag måste ha för att dom aldrig ska vilja ringa mig igen...

Kommentarer
Postat av: Louise

AAAAHHAHAHAHAHHAHA!!!!

2011-01-11 @ 21:13:56
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nixregistret för bövelen! Its da shit!

Jag blev så jäkla trött på att dom jämt ringde och väckte mig när jag var gravid så jag nixat mig till slut!

2011-01-11 @ 21:58:10
Postat av: Tess

Härligt namn på telefonförsäljare :-D Har NIX telefon, men en del slinker genom det ändå tyvärr.

2011-01-11 @ 22:00:10
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: marie

Hahahaha du är roligast! :D

2011-01-11 @ 22:19:51
URL: http://smakottar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag jobbar som växeltelefonist. Sitter och svarar i växel åt ca 200 företag! Riktigt kul och jag trivs super bra. Var personlig assistent när jag gick på mammaledighet men bestämde mig då för att inte gå tillbaka. Är dock fortfarande anställd där men är ju mammaledig! Detta jobbet sökte jag i aug och fick de så är bara tim anställd men jag hoppas och tror att de så småningom blir heltid:) Niklas jobbar ju bara helger så han är ju hemma på veckorna så de blir ju jag som tar föräldraledigheten:)

I vara kommun alltså, min mamma jobbar ju på hemtjänsten i Kvänum men då är du inte där!?

Kram

2011-01-11 @ 22:31:53
URL: http://emelieidafriberg.blogg.se/
Postat av: malin

m'allååå! du la ju ut världens ugglyaste bild för ett tag sen ju så det är bara jag som ger igen..;P

2011-01-11 @ 22:42:59
URL: http://mrsjohanssons.blogg.se/
Postat av: jessica

Jag är inte så förtjust i försäljare alls.... vet du vad vi gjorde haha... en hemförsäljare kom, till vårat hem... lät han sitta ner... spendera 1 1/2 timma på att förklara... sen sa vi bara nej tack.. snacka OM att han blev SKIT SUR!! haha pratar om det än haha =). Jätte fin blogg och super fina bilder! Jess

2011-01-11 @ 23:57:04
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja nix är bra..

och ja har jobbat som telefon försäljare och anledningen till att en del kommer igenom som nån sa är att när man får upp numret på sin dator så står de inte om dom har nix eller inte men när man ringer och dom berättar de så kryssar man i de och då ringe man inte dom igen..

Och de beror helt på va det är för typ av företag..

Reklam företag försvinner typ alla men el bolag och såna kommer alltid ringa..

2011-01-12 @ 08:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0