Tips till alla torrisar

Det är ju inte bara mina händer som torkar ihop totalt så här års utan även ansiktet. Jag är så torr så det knastrar så fort jag lyfter på ögonbrynet typ.
Jag hittade den här burken på willys när vi var och handlade sist och den är verkligen kanonbra.



Den är fet och känns nästan som en salva i konsistensen. Knaster och fnas no more säger jag bara! Fast fläska inte på med för mycket får då ser du ut som ett smörpaket i ansiktet. Allra bäst är det om du smörjer in dig ordentligt innan du går och lägger dig. Kostar runt 15 spänn så ett riktigt budgetkap med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Fnulan

Tösabit jag hinner ju inte med om du ska göra rallyinlägg!! Satan i gatan vad du skriver!! Massa att ta igen!!!



pöss

2011-03-10 @ 13:34:21
URL: http://www.fnulan.se
Postat av: Tanten

Det är en gammal klassiker, när jag var barn, på stenåldern INNAN hjulet var uppfunnet, då var det det man hade att tillgå + vaselin...

Kalla blåsiga dagar när vi skulle åka skidor el så smorde man in lite tjokt på kinderna och man blev inte riktigt lika kall.

Åtminstone TRODDE vi det, senare forskning har visat att vattnet i salvan/kondens från huden kunde GE förfrysningsskador, så...

Men vi höll oss åtminstone mjuka och fina, inga torra kinder där inte.

Kram, men en torr kind från mig...

SORRY

2011-03-12 @ 23:48:49
URL: http://tantmarit.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0