Uppdatering om de senaste konstigheterna

Ja jag har ju varit dålig på bloggandet det sista och därför har ni vi ju massor att ta ikapp! Det händer ju fruktansvärt mycket i mitt liv liksom...not.
Nä det har såklart inte hänt någonting speciellt. Bara helt normalkonstiga saker. Satt här om dagen i godan ro och päste i soffan när det knackade på dörren. Utanför stod en tjej som undrade om jag ville köpa ett första hjälpen-kit. Eftersom jag redan äger ett sådant så var jag tvungen att tacka nej och var på väg att stänga dörren när hon slänger upp en väska och skriker "Men vill du köpa salami då?"
Eh...? Här erbjuder vi lite av varje liksom (ska väl vara glad att det inte var knark i alla fall)

Sedan till ett fenomen som ni "lyckligt lottade" storstadsbor med all säkerhet aldrig behöver uppleva. När man minst anar det (när man till exempel åker på Kvänums genomfardsled) så stoppas trafiken av två bilar som mött varandra, stannat, vevat ner rutorna och står och chittchattar som att de var själva på vägen. Men flööööö jävla bönner!

Sedan kan man ju försöka lura folk att kastrerade katter behöver en speciell sorts (dyrare) mat...
 
Sedan har jag en lång historia om en avocadosallad men den får ni höra en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Svea

Kastrerade katter behöver visst annan mat än okastrerade då deras ämnesomsättning ändras vid kastrering så de lägger på sig lättare. En tjock katt kan få diabetes och ledbesvär precis som tjocka människor.

2012-02-13 @ 20:24:01
Postat av: Tess

Man får ändra dieten efter en kastrering, men speciellt foder behövs inte. Med det speciella fodret så behöver man nog inte anpassa dieten tror jag, men hur svårt är det liksom? :-) Känner igen det där med att folk stannar mitt på vägen och börjar prata. Har hänt på några gator här i stan. Ingen storstad visst, men ändå en stad så jag har blivit lika förvånad alla tre gånger...haha :-)

2012-02-13 @ 22:37:03
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Vem?

Ha en bra alla hjärtans dag finis.^^

2012-02-14 @ 09:56:22
URL: http://tinanj.se
Postat av: storasyrran

Haha det där med nedvevade rutor känner jag igen.. =)

2012-02-14 @ 10:24:35
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tillhör den lättlurade gruppen, haha. Testade den där maten ett tag, med tanke på att Oskar är innekatt och kastrerad. Men inte fan blev han smalare för det, fortfarande lika fet... och inte blir han fetare av vanligt hederligt torrfoder heller. så, att köpa de där påsarna är bara slöseri med pengar =) Förstår mig inte på människor som blir helt hetsiga för att man inte köper ett visst foder när ens katt råkar vara lite lönnfet och kasterad... Veterinären tyckte att jag skulle banta ner kattskrället 2kg för att nå normalvikt, han borde sagt till mig samtidigt att jag också borde gå ner några kg, haha.

2012-02-14 @ 11:31:07
URL: http://desenastetankarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0