29 November

Hej på er!
Här sitter jag och slappar i soffan med datorn i knät. Känner att det får bli en sån dag i dag för i går var jag på benen hela dagen och det känndes i fogarna på kvällen vill jag lova. Vi var på öppna förskolan och härjade och väl hemma igen så började jag städa, laga mat, plocka, tvätta och greja. Sedan har vi ju tänkt att Håkans datarum ska bli bebisens rum framöver och för att vi ska kunna göra iordning där så är det en lång kedja med saker som behöver göras för att vi ska komma igång. Jag fick ett enormt sug av att börja röja (skyller alla sådana tokerier på gravhormoner höhö). Så fram med sopsäckar och slänghumöret. Rensade ur de vita skåpen i tv-rummet där vi i princip bara har slängt in massa skit som vi velat bli av med för stunden. Sedan plockade jag ur alla glas och grejer ur vitrinskåpet och flyttade över det till de vita skåpen. Rensade bland böckerna och gjorde bokhylla där (så slipper vi ha våra böcker i Vides bokhylla).
Jag höll på hela eftermiddagen. Här har ni resultatet!
 
(Det såg för övrigt så jävligt ut i skåpen så det blev ingen före-bild)
Nu står alla skit framme på bordet i stället (eller befinner sig i sopsäckar...)
Här vare tomt!
 Nu är det bara att gå igenom resterande hyllor då...
Vitrinskåp och tillhörande skåp ska vi sälja på blocket är det tänkt.

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Här hemma har det också rensats. Och jag skyller också på gravodhormonerna, haha! ;)

2012-11-29 @ 14:22:52
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Mamma

Det ser ju jätte fint ut men ni har ju lite tid på Er Kram

2012-11-29 @ 22:06:31
Postat av: Tess

Hade också värsta "bo"-tendenserna när jag var gravid :-) Det skulle fixas och boas för hela slanten :-D

Svar: Jag kunde ju aldrig det förra grav. eftersom jag fick så svår foglossning så hoppas jag kan få boa och dona en massa den här gången :)
Kristin Sandgren

2012-11-29 @ 23:40:38
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Tess

Svar: Aj ja, då är det nog smärtsamt bara att röra på sig :-S Jag hade tur och slapp iaf DET, fast jag hade hyperemesis gravidarum och en halsbränna från h*lvete :-) Skönt att slippa nåt iaf. Du mår bättre denna graviditet?

Svar: Halsbränna har jag också fått nu det senaste men annars mår jag jättebra *peppar peppar* vissa moment på jobbet är ju tunga men än så länge går det bra och det är inte långt kvar tills jag slutar jobba för ett tag ;)
Kristin Sandgren

2012-12-02 @ 20:32:56
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Tess

Svar: Vad härligt! :-)

2012-12-02 @ 20:59:14
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0