Amningstips

Till er som ammar eller någon gång i framtiden kommer att amma har jag två fenomenala tips i fall ni får såriga bröstvårtor. Först och främst purelansalva som var rena dunderkrämen. Den smörjer man in efter varje amning och eftersom den är helt naturlig behöver man inte tvätta bort den innan man ammar igen men det där gör man ju som man känner själv. Sen det bästa tipset av allt är att i stället för amningsinlägg i behån, som bara fastnar i i såren och torkar ut, gå runt med uppsamlingskoppar en dag (jag tyckte först att det lät helt puckat men jag gav det ett försök). Så jädra gött. Det blir som små växthus på varje brö och håller bröstvårtorna fuktiga så dom inte torkar och spricker upp igen när man ska amma. Purelansalvan och kopparna i kombination fick mina sår att läka på en dag. Detta funkade för mig och bara för det är det ju inte säkert att det funkar för alla men värt att testa tycker jag.
Slutskrivet om bröst för ett tag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaaaart har du hittat stora förpackningen? Funkar också alldeles utmärkt på röda näsor efter snuva!

2013-04-30 @ 18:46:43
Postat av: Anna

Jag bodde i de där kopparna ett tag, haha. Men ska verkligen testa salvan om jag blir lika sårig med den kommande bebisen.Fy fan, jag grät andra dagen på bb för att det gjorde så in i helvetes jävla ont när Maya började äta och såren sprack och började blöda, huga!

Svar: Tycker absolut du ska testa salvan! Ja usch vad ont det gör i början innan dom är härdade. Med vide fick jag sår hela tiden dock men med vincent har jag klarat mig så kanske har han bättre grepp än vad vide hade :)
Kristin Sandgren

2013-05-03 @ 12:20:20
URL: http://desenastetankarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0