Promenad och lekplatshäng

Ja efter lunchen så drog jag ut barnen på en promenad med vagnen. Ute var det 17 grader varmt och jag svettades ymnigt i uppförsbackarna. Vide den token skulle ha både vinterskorna, vinterjackan, vantar och mössa på sig och vägrade plocka av sig någonting men visst svettas på du tänkte jag.
Väl framme vid lekplatsen hade jag sett fram emot att sitta och sola mig på en bänk men så var bänkjäveln borta. Ytterst snopet fick jag i stället gräva ner mig i sanden...eller nä.
Vide hade jättekul och jag var tvungen att locka med bullar för att få med mig honom hem igen.
 
Ett par bilder:
En så kallad mutbulle
Väl hemma märkte jag att årets första myggjävel har kalasat på min blekfeta kropp.

Kommentarer
Postat av: storasyrran

UNderbart med vårväder!

2013-04-16 @ 18:52:57
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Julia

Jag är värdelös både på att kommentera och svara på kommentarer, skyller allt på mobilsurfande och på den lilla igeln i min famn.

Låter ju som om du klarat dagen galant, lite mutor är alltid tillåtna:). Jag klarade av dagishämtning igår och i söndags var jag ensam med båda över lunch och vila, blev tom lite sömn för mig då så tycker jag klarade det bra. Har inte vågat mig ut ännu, rädd att storebror rymmer åt ett håll och så får jag göra det omöjliga valet att lämna vagn med lillebror obevakad eller låta storebror sticka... Modigt av dig! Men Vide verkar aningens lugnare (mognare?) än Alvin så klart ni fixade det!

Svar: Om det är något jag inte är orolig över så är det att Vide ska smita från mig när vi är ute och går han har aldrig gjort det faktiskt dessutom älskar han att stå på ståbrädan och jag får nästan bända loss honom därifrån haha ;) Däremot är jag livrädd för att lillsorken ska sätta igång och skrika så som han gjorde när vi gick till förskolan i går ;) har ni syskonvagn?
Kristin Sandgren

2013-04-16 @ 22:30:03
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0