11 Augusti

Hej hopp!
I går hade jag stora städaredagen här hemma med putsning och dammninga i minsta vrå (nåja) så därför blev det ingen bloggning gjord.
Denna dag har startat minst lika hurtigt. Det var ju min tur att gå upp med barnen så efter frukost och omsövning av den lille så släpade jag med mig Vide ut i vagnen (ja han var lite motsträvig så jag fick locka med banan, hästar, kossor, bilar och allt möjligt för att få med honom ut).
Det såg lite halvskumt ut på himlen men eftersom mitt sug efter powerwalks kommer si så där varannan torsdag vart fjärde skottår så tänkte jag att nu får vi bara slänga oss ut liksom. Inga ursäkter.
Åh så härligt det var att röra på fläsket tänkte jag medan jag med raska steg vandrade banvallen fram.
När vi kommit ungefär hälften så började det åska och blixtra och min powerwalk fick plötsligt övergå i en motvillig språngmarsch.
Flåsande och svettig som en basturökt skinka hann vi precis innanför dörren innan den första skuren kom. Det kallar jag tajming!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså, det är så jävla underbart att gå in här och läsa dina inlägg! Man får sig väldigt ofta ett gott skratt, och det behövs verkligen just nu =)

2013-08-13 @ 22:17:03
URL: http://desenastetankarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0