18 Augusti

Hallåååååååååå.
I helgen har vi verkligen haft fullt upp.
Det började med att jag, på lördagen, fick prova på livet som trebarnsmor eftersom syrran och hennes gubbe skulle på bröllop. Det var roligt nästan jämt. Ett sånt där mindre roligt tillfälle var när jag hörde Vide ropa "nääääj ixtääään!" från Vincents rum. Jag galloperar dit och hittar sketongen sittandes i en byrålåda! Inte den nedersta ens utan den tredje nerifrån *kolavippar*
Skönt att den inte brakade ihop eller ännu värre välte med barn i och under och så vidare. Det var ganska skönt när ettochetthalvtåringen blev hämtad av sina farmor och farfar framåt kvällningen höhö.
Söndagen började med barnkalas för mig och Viden där han helst av allt hade velat krypa tillbaka in i livmodern om han hade fått. Först efter två timmar vågade han lämna mig för att härja runt med dom andra barnen men då var det ju dags att gå hem. Bättre lycka nästa gång.
Efter kalaset var jag så trött (och övriga familjen också för den delen) så det blev mest slapp resten av dagen. 
Nu i kväll har jag packat Vides ryggsäck. Förberett kläder till båda barnen samt laddat kaffebryggaren för i morgon är det tillbaka till vardagen. Kråkan börjar jobba efter sex veckors semester och Viden är tillbaka på förskolan och som han längtar. Återstår att se om längtan är lika stor i morgon hehe.
 
Hoppas ni andra har haft en förträfflig helg!
 
Här kommer några instagrammade bilder från helgen:
 
Vide bygger en bil modell hög.
Fredagsmyz
Sorkmyz
Kusinerna moffar pannkakor.
Jag hängde med Vincent i UV-tältet.
Medans övriga barnaskaran röjde runt i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0